metallpansarmal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Black_666
    • October 2003
    • 475

    metallpansarmal

    Hej! tänkte bara kolla om någon vet hur lång tid det tar för en metallpansarmal att nå fullvuxen ålder? Köpte dem i affären igår, så jag har ingen koll på deras ålder, men affären säljer dem när de är i motsvarande övre tonåren... Måste få tillägga att jag håller med alla som har skrivit att de tycker att firrarna ska hållas i stim, de är så roliga när de är fler än 4!
    Black Molly
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Hej

    Det verkar ta rätt lång tid, jag har haft mina ganska länge nu, men de är fortfarande bara ca 3-4 cm, och de kan bli ca 8 cm. Pansarmalar kan bli rätt gamla tror jag, 10 år eller mer har jag hört, så de växer nog inte så jättefort.

    MVH Micke
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Black_666
      • October 2003
      • 475

      #3
      jag vet precis vad du menar Har haft en av de nu 6 malarna i snrat ett år, och det är defenitivt en hona, men det upptäckte vi inte förren vi skaffade en till som vi trodde var en hona... så, Buster är tjej och Johanna är kille, sen har vi 4 små historier, de lär väl ta ett par månader på sig innan de blir vuxna nog för att man ska kunna avgöra könet på dem...
      Black Molly

      Kommentar

      • Lipari
        • March 2004
        • 248

        #4
        hur avgör man könet på dem? =D

        Kommentar

        • Black_666
          • October 2003
          • 475

          #5
          Honorna är mycket större och biffigare, hanarna har fler och längre skäggtömmar
          Black Molly

          Kommentar

          • Blunder90
            • July 2003
            • 155

            #6
            vad är skäggtömmar, vart sitter dem? jag har bara en metallpansarmal för dens kompis dog sen skulle jag köpa nya där jag köpt min men dem var slut så ska köpa det snart, måste bara skänka bort eller ge min algätare tillbaka till djuraffären för den är elak och biter metallpansarmalen i dens fenor.
            Mitt namn är Linn och jag är 15år

            Ska snart starta upp ett 130liters kar, hade jag tänkt.

            Kommentar

            • Blunder90
              • July 2003
              • 155

              #7
              Har bara en fråga i en djuraffär i stockholm kostade en prickig/fläckig pansarmal 99kr och sen kollade jag i trosa där kostade den endast 25-30kr varför var det sånt skillnad mellan priserna när det var en exakt samma sort? frågar här eftersom det handlar ju om en sorts pansarmal här.
              Mitt namn är Linn och jag är 15år

              Ska snart starta upp ett 130liters kar, hade jag tänkt.

              Kommentar

              Arbetssätt...