Två nya Gibbiceps - lite förhastat bara...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anno
    • May 2004
    • 6

    Två nya Gibbiceps - lite förhastat bara...

    Hej!
    Jag har nyss köpt två stycken Gibbiceps till mitt 45-liters akvarium, vilket jag inte skulle ha gjort om jag visste att dom var så utrymmeskrävande. Än så länge är de små och behändig men de kommer naturligtvis inte att kunna bo hos mig när dom växer.

    Jag undrar vad ni brukar göra när ni inte kan ha fiskar för dom blir för stora. Kan man lämna tillbaka dom till affären när dom blivit så stora att man inte kan ha dom? Jag vill ju gärna ha dom kvar i akvariet en liten stund, de är väldigt pigga och verkar trivas otroligt bra.

    Anno
    Anno
  • mats41
    • February 2004
    • 593

    #2
    Fel val av mal till ett så litet akvarie du skulle köpt anicistrus i stället.
    Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar

    Kommentar

    • supersunk
      • January 2004
      • 351

      #3
      Om du ska gå tillbaks med dem, vilket du bör, så tycker jag att du ska göra det nu. Då är det sannolikare att du får byta utan problem. Går det för lång tid kan de börja gnälla i butiken.
      400: Jordätare (uppstartsfas)
      50: Asien
      25: kampfisk

      Kommentar

      • Guy Palm
        • March 2002
        • 5720

        #4
        De flesta akvarieaffärer brukar ta emot fiskar som har blivit för stora. Du kanske kommer att förlora på affären, men du får antagligen byta till någon annan fisk.
        Guy
        ,Poecilia,SKS,GOC,

        Kommentar

        • Anno
          • May 2004
          • 6

          #5
          Tack, jag får väl lov att gå tillbaka med dom då. Dock väldigt synd, för jag tycker att dom är superläckra. Får skaffa ett större akvarium så småningom (kanske när barnen har flyttat hemifrån) så att jag kan ha såna igen.

          Lyckos alla Er med stora akvarium så att ni kan ha segelfenspleco... Får väl bli Ancistrus istället.
          Anno

          Kommentar

          • Anno
            • May 2004
            • 6

            #6
            De tar inte tillbaka mina Gibbiceps till djuraffären pga karantänsskäl. Kommer att söka mig en ny fiskleverantör!!! Får väl söka adoptivföräldrar då. De är väldigt pigga och jag kan ha dom ett tag till, men om någon ärintresserad av att adoptera så vet ni. Har någon erfarenhet av att bygga upp stativ och ha två akvarium på höjden? Det funkar i affärerna, skulle funka hemma också.


            Anno
            Anno

            Kommentar

            Arbetssätt...