mat till mal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • coony
    • January 2004
    • 90

    mat till mal

    funderar på att ge min ancistrus lite "vanligt mat" typ sallad, kokt morot och så...nu till den konkreta frågan: hur mycket skall jag ge så att de inte äter ihjäl sig? Jag har två kar med en ancistrus (liten) i varje. hur liten morotsbit tex skall de ha?
    Ska man koka de frysta ärtorna? Går det bra med konserverade ärtor?
    Coony -as in maine coon- the coolest cats in the world!
  • skr
    • December 2002
    • 267

    #2
    Det är nog ingen risk att de äter ihjäl sig. Jag brukar ge mina fiskar brysselkål som de knaprar på lite från och till i upp till ett dygn. Fördelen med grönsaker är ju att det inte blir dåligt så fort i vattnet.
    Brysselkål och ärter är favvo-mat. Det räcker att tina dem, och skala ärterna (koka behövs inte). Morötter har jag aldrig hört talas om att man ger ancistrus, men det funkar kanske.

    Kommentar

    • Danne89
      • March 2004
      • 152

      #3
      gurka,gillar dom verkligen!
      60 liter

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        #4
        och squash! Den är mer "matig" än gurka.
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        • varg
          • August 2002
          • 1002

          #5
          broccoli!!
          testade att ge mina broccoli, tar knappt en minut innan malarna sitter och slåss om den
          Zoon

          Kommentar

          • coony
            • January 2004
            • 90

            #6
            jag har gett min mal en halv brysselkål...ojojoj min snälla fredliga mal blev plötsligt revirhävdande mot de andra fiskarna (platys)!!! han vekar helt galen i den....är det verkligen ingen risk att han äter ihjäl sig? särskilt som det är en liten mal...
            Coony -as in maine coon- the coolest cats in the world!

            Kommentar

            Arbetssätt...