Ancistrus par?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Blunder90
    • July 2003
    • 155

    Ancistrus par?

    Idag var jag på djuraffären och köpte en fiin ancistrus hona till min hane, Eller den jag redan hade har massa spret på nosen då är det väl en hane och den jag köpte har inga spret och då är det väl en hona för jag köpte en som var rätt stor typ 6-8cm eller nåt lika stor som min jag hade hemma. Nu undrar jag om jag kan få yngel med ancistrus paret? Jag har en ihålig sten, växter och en stock som står vid stenen så det blir som ett litet skudd. Kommer dem yngla där eller ska jag köpa nåt att lägga ner till dem eller så, behövs det nåt mer gömställe till dem?
    Hur ser man när dem är med yngel, och lägger dem ägg och hur lång tid tar det tills dem kläcker om dem lägger ägg mm?
    Mitt namn är Linn och jag är 15år

    Ska snart starta upp ett 130liters kar, hade jag tänkt.
  • Ola paul
    • March 2003
    • 432

    #2
    Hej,

    För att vara hundra på att dom har en bra grotta så hade jag delat en kokosnöt på mitten och lagt i.
    Men chansen är stoor att dom leker under roten.

    När dom har lekt så märker du det bäst att hanen inte visar sig, då ligger han och fläktar syre över äggen. Efter ett par dagar så kommer det sitta små 1cm malar på rutan och vara hungriga!

    Mvh Ola
    Ola Lindeberg.
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75527

    Kommentar

    • Fishy
      • February 2004
      • 53

      #3
      En bra länk till dig
      http://hem.passagen.se/maria_augustsson/page77.html

      Mvh

      Micke
      VF Aulonocara maisoni, Auloncara "Ruby Red"
      Labidocramis "Golden"
      Tramitochromis intermedius
      Glasmalar

      Kommentar

      • Blunder90
        • July 2003
        • 155

        #4
        oki jag ska läsa på den där sidan du skickade, har kollat den förut men tappade bort länken så tack så mycket. Men jag funderar på att köpa en kokusnör och dela på den men ska man gröpa ur eller vad ska man göra med kokosnöten? eller kan man inte ta en kruka eller så?
        kram linn
        Mitt namn är Linn och jag är 15år

        Ska snart starta upp ett 130liters kar, hade jag tänkt.

        Kommentar

        • Fishy
          • February 2004
          • 53

          #5
          Själv tog jag en kruka som på länken, men gör hålet lagom stort (inte större än att de kommer in) med en gammal kniv först. Kokosnöt så tror jag att du använder en halv urgröpt med ett hål i.
          VF Aulonocara maisoni, Auloncara "Ruby Red"
          Labidocramis "Golden"
          Tramitochromis intermedius
          Glasmalar

          Kommentar

          • Blunder90
            • July 2003
            • 155

            #6
            Oki jag har knackat sönder en kruka och la den i botten så det blir som en grotta, Ancistrus honan simma dit på en gång och kolla om det fanns alger, men är det ett gott tecken på att min Ancistrus hanne spretar upp alla fenorna och jagar honan försiktigt och honan? Dem håller på med varann hele tiden.
            Mitt namn är Linn och jag är 15år

            Ska snart starta upp ett 130liters kar, hade jag tänkt.

            Kommentar

            • vargen
              • April 2004
              • 120

              #7
              Ja inte låter det ju dirkt fel
              "We are known by the tracks we leave behind.."
              http://umea.akvarieforening.se

              Kommentar

              Arbetssätt...