Flera gibbi i samma kar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fiend
    • October 2002
    • 1162

    Flera gibbi i samma kar?

    Hej!

    Köpte idag ett 400L akvarie med bl.a 2 st Gibbiceps på 20-30 cm. Kan jag låta dem gå med min nuvarande gibbi (15-20 cm) i mitt 720L akvarie? Eller blir det massor med bråk om man har flera stora malar i samma akvarie?

    Mvh Fredrik
    » 720L Sydamerika » 450L Centralamerika » 40L Karantän
    http://www.fiend.nu
    http://www.umea.akvarieforening.se
  • Nicke Lilltroll
    • February 2004
    • 730

    #2
    Jag hade en Plecostomus på 30 cm tillsammans med en Gibbiceps på 15 cm i mitt på 375 L. Det funkade jättebra och det var aldrig något bråk.
    720 liter Sällskap (Skalarer, Kongotetra, Svärdbärare, Corydoras, Ancistrus mm)
    54 liter Paletter

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156977

    Kommentar

    • fc25
      • September 2003
      • 330

      #3
      Jag är absolut ingen expert i ämnet men som jag har fattat det så kan dom bråka om grottor men har man tillräckligt med "gömställen" för dom så borde det funka.
      //Fredrich

      Kommentar

      • plizken
        • April 2004
        • 1293

        #4
        Jag har en Gibbiceps som spöar på allt och alla. den t.o.m. attackerar mina händer ibland , min granne däremot har fem stycken i ett 800L kar så jag tror att du får prova dig fram..
        Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

        Kommentar

        • mats41
          • February 2004
          • 593

          #5
          Finns de gömställen och tillräckligt med mat ska de inte vara något problem.
          Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar

          Kommentar

          • Dr. Strange
            • March 2003
            • 995

            #6
            Har du en hane och hona funkar det bra, 2 hanar och du kan få problem med bråk.

            /Marcus
            " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

            Kommentar

            • Robot
              • February 2004
              • 1174

              #7
              Har en pleco och en gibbiceps ihop, funkar oxå bra.. Fast så är dom bara 10 cm än så länge...

              Kommentar

              • Haplo
                • November 2002
                • 126

                #8
                Hade två gibbi den ena åt upp den andra. Den större var väll ksanke 15cm och den mindre 12 kanske. Alltså han bet ihäl den andra först sen åt han upp den... elak sak
                JÅJä

                Kommentar

                • nilssonnet
                  • January 2004
                  • 603

                  #9
                  Jag har försökt att hålla gibbi tillsammans med min pleco (12-13 cm), och det har slutat varenda gång med att gibbin har dött. Provade två gånger med gibbi mindre än min pleco, och en gång med en som var lika stor (det slutade med att plecons ryggfena blev trasig, och varenda gång dom stötte på varandra slogs dom).
                  Na klar!

                  Kommentar

                  • Peter_F
                    • October 2003
                    • 693

                    #10
                    Jag har 2 gibbi som går ihop med en L27C och en L52 i ett 300 kar. De är inte mer än 10-12 cm iofs men det fungerar hur bra som helst. Jag har ganska många gömställen och vegetation. Kommer att dela på dessa när de blir större. Huvudsakligen för att L-malar skitar ner så mycket.

                    (Jag stödmatar dessa en till två gånger i veckan)
                    "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
                    Ta en titt på Min Zoon & Min Sida

                    Kommentar

                    Arbetssätt...