Corydorasblandning?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joel_N
    • March 2004
    • 283

    Corydorasblandning?

    Hej. Jag har en Fläckig pansarmal och den behöver sällskap.
    Kan man mixa fler olika corydoras eller känner dom inte samhörighet med varandra då och hela grejen med att skaffa min fisk en flock är förstörd??
    Den som inte frågar får ingenting veta.
  • Sonja
    • October 2003
    • 7357

    #2
    Jag tror det är lite olika på olika sorter. Jag har haft 14 sterbai och 4 gossei tillsammans och dom hängde ihop hela tiden. Sen flyttade jag gosseina till ett annat akvarium där dom går med duplicareus och dom simmar aldrig tillsammans. Dom har tagit varsin halva av akvariet. Det är inte så att dom skulle bråka på något sätt utan dom verkar helt enkelt inte se varann. Nu är ju gossei och sterbai lite lika, samma storlek och med orange fenor medan duplicareusarna är mycket, mycket mindre. Men jag vet inte vad det beror på egentligen. Hade jag valt så skulle jag skaffat några fläckiga till och kanske, om akvariet är tillräckligt stort, en grupp av en annan sort. Vad tror du om det?
    Alltid nyfiken!
    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

    Kommentar

    • tep
      • March 2004
      • 77

      #3
      Håll dig till samma art om akvariet är under 160L, annars kan du lägga i en annan art oxå, men du ska absolut skaffa fler av den sorten du har.
      tep

      Kommentar

      • Joel_N
        • March 2004
        • 283

        #4
        Okej. JAg får göra som ni säger. Karet är på 110-liter och jag kan skaffa ett par fläckiga pansarmalar men inga fler liknande sorter i och med att de då inte får plats.
        Det gör inget för de är både billiga och fina.
        Den som inte frågar får ingenting veta.

        Kommentar

        Arbetssätt...