Otocinclus hoppei yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cyanobakterien
    • November 2020
    • 2

    Otocinclus hoppei yngel

    Jag upptäckte för 5 dagar sen en massa yngel som både simmar fritt och är fästa vi akvarieglaset. I karet går bara otocinclus hoppei och körsbärsräkor så jag antar att det är Otocinclus yngel (25-30 st sist jag kikade).

    Min fråga är hur jag bör ta hand om dessa. Jag har matat med både artemia och krossat flingfoder men borde jag mata mer vegetariskt (typ spirulina)? Bör jag flytta dem till ett eget kar om de riskerar att åka med in i filtret? Någon som vet hur många som brukar överleva till vuxen ålder? Har dessa odlats i akvarie innan och finns det någon bra länk/info som man kan läsa på lite?

    Smått förvirrad och väldigt tacksam för svar!
  • Henrik_A
    • August 2010
    • 146

    #2
    Har du ett ytterfilter så kan du ju sätta en filterbit på insuget, annars hade jag låtit det vara som det är och forts. mata som vanligt.

    Kommentar

    • Cyanobakterien
      • November 2020
      • 2

      #3
      Tack för svar! Jag har ett innerfilter så kanske att jag kan sätta typ en nylonstrumpa över. Nu har det ju gått några dagar men de lever fortfarande så jag fortsätter nog som vanligt då. Nu har de även blivit matade med rotifera vilket verkar vara poppis

      Kommentar

      Arbetssätt...