otocinclus 2 st

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fija

    otocinclus 2 st

    Ni som har otocinclus, hur många har ni?

    Jag köpte två idag till mitt salamanderakvarium. Två just för att det inte är mer än kanske 40 l vatten i (70 l). Är det ok att ha bara två? Det står ju att de gärna bildar små stim, dock inte att de är stimfiskar. Vill ju inte proppa det med för många heller..

    mvh
  • ViZiR
    • December 2003
    • 490

    #2
    jag har 3 i mitt 96-liters, bara för att jag inte hade mer pengar att slösa..
    <b><font face="Comic Sans MS"><font color="red">Stor</font id="red"> Kunskap Enligt Mig, <font color="red">Liten</font id="red"> Kunskap Enligt Er!
    </font id="Comic Sans MS"></b>

    Kommentar

    • kia
      • August 2003
      • 366

      #3
      Jag har två ottosar i ett 60 liters akvarium med lite ungfiskar, fyra stycken i ett 110 liters och 5-7 stycken i 275 liters.

      Vad jag märk är att de som bara är två verkar mycket "blygare" och håller sig mer undan (kanske mest aktiva nattetid). De jag ser mest av och som verkar aktivast är de fyra i 110 liter. De hänger nästan alltid ihop.

      Jag vet inte om man kan dra några slutsatser av det här, men det är i varje fall mina erfarenheter.
      Nybörjare, Nivå II .
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=121760
      "Den som inte gör några misstag gör vanligtvis ingenting alls".

      Kommentar

      • Fija

        #4
        De äter väl ärtor och gurka som andra sugmalar?

        Fick lite dåligt samvete eftersom det var två kvar i affären, som att jag splittrade deras lilla gäng och nu kommer de alltid att vara för få.. Fast det tänkte jag ju inte då, utan efteråt.

        mvh

        Kommentar

        • fc25
          • September 2003
          • 330

          #5
          Jag har 2 i 37L, dom verkar ju inte vara så "stimmiga" tycker jag men det kanske dom blir om dom är fler?
          //Fredrich

          Kommentar

          • Fija

            #6
            Ska nog köpa de resterande två om de är kvar när jag åker dit nästa gång.

            Kommentar

            Arbetssätt...