Ancistrus i 96-Liter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ViZiR
    • December 2003
    • 490

    Ancistrus i 96-Liter?

    Hej!
    Nu undrar jag om jag kan ha en ancistrus i ett 96-liters..
    Jag har redan nu gömställen för fiskarna, bl.a. rot och kruka.
    Jag har redan 3 ottosar och 3 räkor, men tror ni att Anistrus går
    att ha i karet om jag matar med succini eller något varje/ varannan dag?
    Alla värden på vatten och Ph är bra för den, och jag har starkt drag i pumpen.
    Jag vet att den bör ha 20 liter till, men jag har planerat att köpa ett till kar på ca 150 liter i sommar.
    Är det möjligt under tiden?
    <b><font face="Comic Sans MS"><font color="red">Stor</font id="red"> Kunskap Enligt Mig, <font color="red">Liten</font id="red"> Kunskap Enligt Er!
    </font id="Comic Sans MS"></b>
  • maestro
    • March 2003
    • 22

    #2
    Är den inte fullvuxen är de inga problem alls. När den börjar bli över 10 cm så kan de vara bra med ett lite större akvarium.

    Mvh Mattias

    Kommentar

    • ViZiR
      • December 2003
      • 490

      #3
      Jaha, ok, men kan det inte bli något problem med tanke på mina andra fiskar?
      Ottosarna är flitiga algätare, men dock inte de 3 räkorna.
      Jag vill ha Ancistrus eftersom det är mer en 'riktig' fisk, som är mer underhållande vid vissa tillfällen.
      <b><font face="Comic Sans MS"><font color="red">Stor</font id="red"> Kunskap Enligt Mig, <font color="red">Liten</font id="red"> Kunskap Enligt Er!
      </font id="Comic Sans MS"></b>

      Kommentar

      • ViZiR
        • December 2003
        • 490

        #4
        P.S. Kan man ha ett par Ancistrus i mitt kar?
        Ska jag ordna med fler gömställen?
        Tips på gömställen eller foder?
        <b><font face="Comic Sans MS"><font color="red">Stor</font id="red"> Kunskap Enligt Mig, <font color="red">Liten</font id="red"> Kunskap Enligt Er!
        </font id="Comic Sans MS"></b>

        Kommentar

        • stahl_mikael
          • November 2003
          • 293

          #5
          hallå. Ja visst kan du ha ett par ancistrus i det akvariumet. Du behöver inte oroa dig. du kan alltid köpa en kokos nöt som du sedan delar på mitten och gröper ur, å sen kokar i 10 min. Det gillar ancistrusen

          Kommentar

          • ViZiR
            • December 2003
            • 490

            #6
            ok, men jag vill helst inte ha någon kokosnöt, eftersom att jag anser att det vanbildar karet med sitt utseende.
            Kanske om jag hade haft annat substrat.
            <b><font face="Comic Sans MS"><font color="red">Stor</font id="red"> Kunskap Enligt Mig, <font color="red">Liten</font id="red"> Kunskap Enligt Er!
            </font id="Comic Sans MS"></b>

            Kommentar

            • Tropfrog
              • October 2002
              • 8078

              #7
              Ancistrus tycker om att ligga och tugga på mangroverötter. Försök att hitta en med någorlunda platt undersida och gör en gotta under den. Då får dom både celulosa för tarmarna och gömställe i ett. Dessutom blir det snyggare än krukor eller kokosnötter.
              MVH
              Magnus
              min zoon

              Kommentar

              • ViZiR
                • December 2003
                • 490

                #8
                ok, men just nu har jag en Mopati-rot eller liknande..
                kan det funka eller ska jag köpa en ca. 20*15*15 mangrove kanske?
                kan göra grotta emellan en lavasten och mopatin..
                <b><font face="Comic Sans MS"><font color="red">Stor</font id="red"> Kunskap Enligt Mig, <font color="red">Liten</font id="red"> Kunskap Enligt Er!
                </font id="Comic Sans MS"></b>

                Kommentar

                • ViZiR
                  • December 2003
                  • 490

                  #9
                  Tycker ni att jag ska köpa ett par ancistrus?
                  Hur ser man skillnad på könen när de är ca. 5 cm??
                  Vad tycker ni är ett bra pris för en ancistrus?
                  Finns det några andra L-malar i samma storlek som går ihop med resten (då räknar jag inte med ancistrus)?
                  <b><font face="Comic Sans MS"><font color="red">Stor</font id="red"> Kunskap Enligt Mig, <font color="red">Liten</font id="red"> Kunskap Enligt Er!
                  </font id="Comic Sans MS"></b>

                  Kommentar

                  Arbetssätt...