3st fläckiga pansarmalar dog över natten...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FI
    • January 2002
    • 1153

    3st fläckiga pansarmalar dog över natten...

    Hej

    Jag skaffade 3st små fläckiga pansarmalar igår till mitt yngelakvarium(50liter), i morse låg alla döda på botten.
    Innan jag stoppade ner dem så gjorde jag ett delvattenbyte och jag kan eventuellt ha slarvat med inkoppningen... men kan de verkligen dö över natten av en sådan sak?
    Jag har även pyttesmå sebraciklider(1cm) i samma akvarium men de kan väl knappast skada någon??

    Mvh Fredrik Isaksson

    Fredrik Isaksson
    Bildarkivet
  • FI
    • January 2002
    • 1153

    #2
    Vad kan ha hänt egentligen?

    Fredrik Isaksson
    Bildarkivet

    Kommentar

    • wenger
      • July 2002
      • 68

      #3
      Hur stora var pansarmalarna? Jag hade över hundra yngel från mitt eldbukspar i mitt yngelakvarium och undrade varför antalet minskade så fort.Till saken hör att jag hade pyttelite större malavi yngel där i oxå. Och då såg jag dom simma runt och bita eldbuksynglena så att dom dog. Dom var för små för att äta dom för det lyckades dom inte med men däremot att döda dom

      Kommentar

      • FI
        • January 2002
        • 1153

        #4
        Malarna var runt 2-3 cm ungefär.
        De största sebracikliderna(4st) är lite drygt 2 cm, kan det vara dessa som har tagit ihjäl malarna?
        Om vattenvärdena skulle vara helt åt skogen så tycker jag att malarna borde ha visat det på något sätt när jag släppte ned dem i akvariet, men det gjorde de inte. De såg jättefriska ut och de åt bra och allt. Jag har aldrig varit med om att en fisk har dött från en dag till en annan, när nu tre fiskar dör så blir man ju ännu mer fundersam...

        Fredrik Isaksson
        Bildarkivet

        Kommentar

        Arbetssätt...