Röd prick???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Linnet_90
    • March 2003
    • 126

    Röd prick???

    Två av mina ancistrus har en stor röd fläck på huvudet, vad är det? De går inte i samma akvarium. Kan det vara att de är leksugan?? Det ena är en hane och den andra är antagligen en hona, det har jag inte sett vilket. Ska jag låta de gå i samma kar och se om de blir yngel? Hanen har tidigare varit pappa till en kull på 19 st och jag har nu mamman och pappan i samma kar. Vad ska jag göra? Alla bra svar är välkomna,
    Linnéa
    Det jag säger behöver inte vara sant, det är bara så som jag uppfattar saken.
  • Linnet_90
    • March 2003
    • 126

    #2
    Är det ingen som vet vad det är för röda prickar????? Jag äre i desperat behov av hjälp!!!!!
    Det jag säger behöver inte vara sant, det är bara så som jag uppfattar saken.

    Kommentar

    • JE
      • January 2002
      • 719

      #3
      Albino eller bruna Ancistrus?
      Albino varianten brukar ibland ha eller få en större ljusröd fläck på huvudet (eftersom de är albino så syns det mycket tydligare) vilket oftast beror på vattenkvaliteten...fiskar och framför allt malar kan få röda partier på kropp eller fenor vid förgiftning utav ammonium/nitrit och även utav för hög nitratnivå.
      Svårt att avgöra om man inte kan se dem, har du ingen möjlighet att lägga upp en bild på dem?
      Under tiden så kan du göra flera små vattenbyten 15-20% ett par dagar.

      Mvh Janne
      http://www.goc.se

      Kommentar

      • Linnet_90
        • March 2003
        • 126

        #4
        Bruna. De ser inte ut som om de är sjuka., tror jag. Jag ska testa att byta vateb ofta.
        Det jag säger behöver inte vara sant, det är bara så som jag uppfattar saken.

        Kommentar

        Arbetssätt...