Ancistrus som gräver ner sig under stenar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Karin_z
    • November 2011
    • 47

    Ancistrus som gräver ner sig under stenar

    hej!
    jag har nyligen köpt en ancistrus som har lite skumma saker för sig... Han gräver ner sig under stenar! Han gräver så att sanden ryker och de andra fiskarna undrar vad sjutton han håller på med. Någon som varit med om en ancistrus som betett sig så här tidigare? Redan på affären så gömde han sig i filtret, han verkar gilla trånga utrymmen. Han ligger inte kvar under stenarna, men gör rent dom hela vägen runt om. Det är underhållande att titta på men det som oroar mig är att han ska fastna och klämmas under stenrösen. Jag har inte planerat akvariet efter grävande fiskar.
  • Tobbe R
    • May 2009
    • 654

    #2
    Artbeskrivningen säger att de vill ha många gömställen, kan det vara förklaringen? Din inredning är kanske inte så lämplig för Ancistrus.

    /Tobbe

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      #3
      Finns det gott om malgrottor (finns i keramik) så gräver de klart mindre. De ger sig inte förrän de hittat ett trångt utrymme.


      Sent from my iPhone using Tapatalk
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Karin_z
        • November 2011
        • 47

        #4
        Ok, jag har inga grottor i keramik. Däremot har jag kokosnötsgrottor samt rötter och stenröse. Akvariet är rätt överväxt så det borde finnas tillräckligt med gömställen tycker jag. Men jag ska nog ta och investera i keramikgrotta då. Tack för input!

        Kommentar

        Arbetssätt...