Tam Gibbiceps?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zdybnet
    • December 2003
    • 406

    Tam Gibbiceps?

    Jag har flera gånger läst att folk har "tama" gibbiceps som äter typ ur handen och sånt. Är det vanligt? Min mal flyr så fort något rör sig i närheten av akvariet =/ Är det nått speciellt man ska tänka på för att få den tam?
    //Karro & Johan
  • Fija

    #2
    Min blev tam av att jag handmatade med röda mygglarver som den gillar, den bodde ihop med salamandrarna då. Jag tror man ska låta dem komma fram av sig själva.

    Kommentar

    • zdybnet
      • December 2003
      • 406

      #3
      Hmm okey, men saken är den att den kommer inte fram om man är vid akvariet. Hur stor är din gibbi?
      //Karro & Johan

      Kommentar

      • fc25
        • September 2003
        • 330

        #4
        Min blir tuffare och tuffare verkar det som men det går sakta men säkert. När jag köpte den i höstas så var den ganska skygg men nu är den framme nästan hela tiden, tar en tupplur i sin grotta på dagen men på kvällarna så simmar den runt. 12-15 cm är min "Merlin"
        //Fredrich

        Kommentar

        • Fija

          #5
          Den e ca 23 cm nu. Jag var ju med händerna i varannan dag eller så, så den vande väl sig, sedan kunde jag ge den mat med handen och klappa den på "huvet" och ryggen. Vet inte om den är så pass tam längre eftersom salamandrarna bor i ett annat akavrium nu och jag inte handmatar hos gibbin längre.

          Kommentar

          • zdybnet
            • December 2003
            • 406

            #6
            Hmm okey, min e runt 15 cm. Har haft han i nästan 2 år =)
            Jaj får väl se om den vänjer sig nån gång... =)
            //Karro & Johan

            Kommentar

            Arbetssätt...