Ancistrus ranunculus, Drakmal, L34

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • coarex
    • February 2004
    • 33

    Ancistrus ranunculus, Drakmal, L34

    Har just installerat ett 190L hörnkar och har nu börjat att fundera på befolkningen av karet.

    Har någon erfarenhet av Ancistrus ranunculus, Drakmal, L34? Den är ju bara så cool. Är det en bra algätare? lugn? lätt att ha tillsammans med andra fiskar?

    Tacksam för eran hjälp
    Gabbe
  • JE
    • January 2002
    • 719

    #2
    L-34 är ingen bra algätare direkt och föredrar fryst foder typ cyklops, artemia och mysis men äter en del fodertabletter också.
    Om den är lugn är svårt att avgöra...man ser den aldrig under dagtid då den är mycket skygg och kommer bara fram under natten/mörker för att äta. För att trivas ordentligt vill den ha ganska kraftig cirkulation i karet och varmt runt 28-29 C med många gömställen, könsskillnad är lätt att se om man vet vad man ska titta efter...hannen har alltid minst 3 rader tentakler och längre sådana än honan som inte har fler än 2 rader...skillnaderna är större på äldre exemplar.

    Mvh Janne
    http://www.goc.se

    Kommentar

    • coarex
      • February 2004
      • 33

      #3
      Det låter inte som någon mal för mig. Jag letar efter en mal som är en bra algätare samt ser cool ut. Drakmalen är ju den fulase/coolaste malen jag har sett.

      Tackar för informationen.
      /Gabbe
      Gabbe

      Kommentar

      Arbetssätt...