Nu vet jag

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Niina
    • April 2003
    • 229

    Nu vet jag

    Nu vet jag varför mina hajmalar inte vuxit så mycket på nästan ett år... Först började med att de var i ett 54 liters... Hade ju inte större när jag köpte dom. och nu är de i 450 liters och de växte ju inte så mycket där, sen dog en av dem så jag köpte en ny liten några månader senare så den skulle få en kompis. Då började den "gamla" äta bättre och det är ju bra Hur mycket den än åt så ville den ändå inte växa.
    Nu vet jag varför, hade en annan mal/fisk där i som inte gillar någon annan sorts fisk eller mal förutom sig själv. och den jagade hajmalarna rätt mycket och nu när jag tog bort den för att få lugn och ro i akvariet så har hajarna vuxit snabbt på 1-2 månader. Så vill man hålla de små så får man ha en dum fisk som jagar dom!

    Men inte trodde jag att det kunde bero på att en annan fisk jagade dom. Men nu har man lärt sig något nytt
  • Myzco

    #2
    Jo men så kan det vara, eller så är det. Den som är "herre på täppan" är ju också störst till storleken, och då brukar inte dom andra "tillåta" sig själva att växa. Undrar varför? hur det kan vara så...

    Kommentar

    • Niina
      • April 2003
      • 229

      #3
      Men alltså den var en Green Garra gissar jag på och han/hon har aldrig gillar andra... och även om min största skalar är 15-20 cm så gav han sig på den oxå.... Köpte en Öronål och den fick inte heller vara ute, men nu när Garran är borta så är den ute och simmar flera gånger om dagen jämfört med vad den fick göra innan.

      Blir hajarna för stora så får jag släppa i Garran igen, tror inte att den blir rädd om andra fiskar är större än sig själv. Nu går den bara med platy, svärdbärare o gurami så där är han ju "herre" så den är jättelugn i de akvariet (alltid positivt)

      Kommentar

      Arbetssätt...