Är min polare lite småkorkad?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawi_voodoo
    • October 2003
    • 209

    #16
    du markus: vet du hur giftig fosilis är? jag tänkte eftersom du hade en sån, dom kan man köpa för 85kr i min lokala affär =)
    Min Zoonen: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

    Kommentar

    • Tropfrog
      • October 2002
      • 8078

      #17
      Ursprungligen skickat av malawi_voodoo
      och en korrigering: arrowanan är INTE från syd amerika.
      Jag vet ju inte så mycket om fiskarna ni talar om, dom har aldrig interesserat mig. Men när jag läste detta så blev jag fundersam, jag hade för mig att jag sett ett naturprogram från amazonas där arowaner var med. Så jag kollade i zoopets artregister och mycket riktigt, silverarowanan kommer ifrån amazonas. För dom som inte känner till det så ligger amazonas (mestadels) i sydamerika. Altså: silverarowanan är från sydamerika. Dock förmodligen odlad i asien.
      MVH
      Magnus
      min zoon

      Kommentar

      • gosatta
        • December 2002
        • 2669

        #18
        meningslöst inlägg men ja va tvungen =), vilka delar av amazonas ligger utanför sydamerika?? blev lite nyfiken =) ..

        Annars stämmer de ju rätt bra att den e sydamerikan .
        /Mats Åhrman
        http://www.gosatta.org
        http://www.stockholmsciklidklubb.com
        http://www.ciklid.se

        Kommentar

        • Tropfrog
          • October 2002
          • 8078

          #19
          NJA, den var jag inte helt säker på. Men jag har en vän som bor i surinam. Surinameserna säger tydligen att dom är centralamerikaner och det finns bifloder till amazonasfloden som rinner i surinam. Om det skulle vara både centralamerika och amazonas på samma gång vet jag dock inte. Du har säkert rätt gosatta, amazonas ligger nog enbart i sydamerika. Jag var aldrig riktigt uppmärksam på geografilektionerna.
          MVH
          Magnus
          min zoon

          Kommentar

          • Daniel Odell
            • November 2002
            • 1595

            #20
            jag tycker han har en spännande samling fiskar. Pacusarna är nog dumt att ha dock, de blir riktigt riktigt grova.
            fish r friend

            Kommentar

            • mats41
              • February 2004
              • 593

              #21
              Han gillar udda och stora fiskar kanske lite litet akvarie.
              Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar

              Kommentar

              • Azur
                • March 2003
                • 12946

                #22
                malawi_voodoo: tipsa honom om att akvarieleasing har redtail, och akvarielagret har hydrolycus, nilabborre och alligator-bengädda. Sen saknas bara sötvattenshaj så är monstersamlingen komplett...
                Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                Kommentar

                • malawi_voodoo
                  • October 2003
                  • 209

                  #23
                  okej jag hade fel, det finns visst arowana i asien oxå (vilda!). så allt det där snacket om "hmmm ligger amazonas nån annanstans" har varit onödigt.


                  han ska anlägga en inomhusdamm typ 8kubik.

                  wow har akvarieleasing red tail, du tror inte att akvariekällaren har det oxå?... dessutom har han redan haft red tail.
                  Min Zoonen: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

                  Kommentar

                  • robban
                    • February 2003
                    • 322

                    #24
                    erm vad är poängen med tråden? generellt sätt är det mer kul att skryta om sitt eget akvarium men det är ju valfritt

                    Kommentar

                    • Daniel Odell
                      • November 2002
                      • 1595

                      #25
                      gator gar å aba aba äger alla de fiskarna
                      fish r friend

                      Kommentar

                      • dregg
                        • September 2003
                        • 88

                        #26
                        Tja.. "palett cikliden" här
                        Det verkar som att han har mycket pengar helt klart.

                        Kommentar

                        • Dr. Strange
                          • March 2003
                          • 995

                          #27
                          Leiarius och dom andra fiskarna växer väldigt fort, så meningen med att betala mycket för stora fiskar ser jag inte, annars är det en fin samling fiskar som blir för stora att ha tillsammans i akvariet han har.

                          Fossilis vet jag inte exact hur giftig den är, men folk har dött av den, troligen är den just livsfarlig om man är allergisk ungefär som med getingar.

                          //Marcus
                          " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

                          Kommentar

                          • chaca
                            • August 2002
                            • 32

                            #28
                            Dr strange... fossilis är visserligen giftig men den är är som ett guld ägg i akvariet .hur många har du ? är dom stora ? har du funderat på lek? jag går i dom tankarna. jag har 9 individer 20-22 cm
                            Är dom svåra att få tag i ,Försök alltid odla

                            Kommentar

                            • supersunk
                              • January 2004
                              • 351

                              #29
                              Jag avsäger mig ansvar för allt jag skrev på den här tråden igår då jag var drogad på morfinbaserad hostmedicin.

                              (Så, ja, jag vet vad 15*15*5 är)
                              400: Jordätare (uppstartsfas)
                              50: Asien
                              25: kampfisk

                              Kommentar

                              • Akvaristen
                                • January 2004
                                • 225

                                #30
                                Det är skillnad på asiatisk arowana (Scleopanges formosus) och silver arowana (osteoglossum bicirrossum). Om den kommer ifrån asien är det antagligen en asiatisk eller en asiatisk odlad silver. det är sant att den asiatiska lever fritt i asien. men den är rödlistad som arapiman och säljs med ett cites papper och ett chip in monterat i kroppen så att man vet att den är legalt impoterad.(den största i familjen osteoglossidae)om det är en sådan så har han helt rätt den är super dyr. Har läst om ett ex för 200000kr.

                                Det finns också två arowana arter i australien Scleopanges jardini och Scleopanges lecharti, vet inte om den sista var rättstavad. så det finns många möjligheter.

                                kan tillägga att det finns ytterligare en i Afrika.

                                David

                                Kommentar

                                Arbetssätt...