Hur mata en Otocinclus??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • phat
    • February 2004
    • 216

    Hur mata en Otocinclus??

    köpte 6st Otocinclus för att bli av med alger som jag har i karet och efter 1 dygn så är allt borta... frågan e hur jag skall mata dem nu, räcker det med att jag slänger i en sallads bit eller skär en bit gurka?
  • phat
    • February 2004
    • 216

    #2
    någon?

    Kommentar

    • Poul
      • May 2003
      • 41

      #3
      Jag brukar ge mina algtabletter, frysta ärtor, och gurka bland annat.

      // Poul

      Kommentar

      • phat
        • February 2004
        • 216

        #4
        slänger du i ärtan när den är frusen eller tinar du den först? tar du bort skalet också eller slänger du bara in ärtan? hur är det med gurkan?`hur mycket slänger du i? skalar av skalet?

        Kommentar

        • davide
          • February 2003
          • 1093

          #5
          Jag brukar ta bort ärtskalen. Tinad eller otinad spelar igen roll, de tinar fort i vattnet.

          Gurka, skär en skiva. stick en tesked igenom den och knyt fast en sytråd i skeden. Då kan du dra upp gurkbiten då den har varit i tillräckligt länge (t.ex över en natt)
          Här är en bild på hur jag menar: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=92250&gid=106184
          MVH David
          www.Umea.akvarieforening.se | www.tanganyika.sidan.nu | Zoonen

          Kommentar

          • phat
            • February 2004
            • 216

            #6
            aha ok, nu hänger jag med, hur ofta matar du dina malar?

            Kommentar

            • Stelin
              • January 2004
              • 186

              #7
              Jag köpte 11st otocinclus malar häromdan. Dessa ger jag Hikari Algae wafer(1/4 dels "tablett") en gång per dag som jag lägger i strax innan ljuset släcks.
              Så länge ljuset är tänt så verkar dom än så länge helt ignorera maten, så därför lägger jag i det så att dom istället kan äta under natten. Något som dom verkar göra med rätt bra aptit.

              Kommentar

              Arbetssätt...