glupsk synodontis?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nina Falkestav
    • November 2002
    • 359

    glupsk synodontis?

    Hej! Jag funderar på att skaffa en pygmé gökmal till mitt Tanganyika kar med Occelatus och så skall jag ha något annat. Frågan är bara, kommer det klara sig några yngel för synodontisen? Har hört att de skall vara väldigt glupska...

    Nina
  • Patrik_växjö
    • July 2002
    • 2046

    #2
    Beror väl mest på hur bra föräldrarna skyddar sina yngel, jag hade en black ghost i samma kar som mina Multispinosor hade yngel, de levde (frisimmande)en vecka

    / Patrik /

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Hej

      Synodontis och glupsk är två ord som passar bra ihop. När mitt eldbukspar lekte, hade de inget att sätta emot min Synodontis eupterus, som obekymrad över eldbukarnas knuffande och bökande, gick över stenen med rommen som en dammsugare. Men ocellatus är väl snäcklekare? Så så länge de inte kommer ut ur snäckskalet är det nog ingen fara, vet inte hur jobbiga de är med att ta frisimmande yngel.

      MVH Micke
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Torstensson
        • June 2002
        • 1964

        #4
        Jag hade nog testat med Synodontis petricola, http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=792

        Den blir inte så stor och är dessutom förekommande i Tanganyikasjön.

        Kommentar

        • Nina Falkestav
          • November 2002
          • 359

          #5
          jepp! det är en sådna jag funderar på i sådana fall. Är det någon som har andra roliga förslag på vad man kan ha i ett Tangayika kar, förutom ciklider då...Sniglar, musslor, snäckor,räkor, krabbor,kräftor, någon?!
          ;0)
          Nina

          Kommentar

          Arbetssätt...