Ancistrus i kalkrikt vatten!? funkar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LinK
    • April 2003
    • 385

    Ancistrus i kalkrikt vatten!? funkar?

    Hej!

    kan jag ha ancistrusar i kalkrikt vatten? ska isf ha dem med min flickvänns och mina vattensköldpaddor. jag tillsätter kalktabletter för sköldpaddornas skal.... kan jag sätta ner ancistrurna utan att de tar någon skada...?

    MvH
    //Martin
    MvH
    Martin Sundholm

    "Bara för att jag har rätt betyder det inte att du har fel!"
  • LinK
    • April 2003
    • 385

    #2
    snalla kan ingen svara?? de bor så tångt nu mina ancistrusar.. klarar de höga halter av kalk?
    MvH
    Martin Sundholm

    "Bara för att jag har rätt betyder det inte att du har fel!"

    Kommentar

    • Linda78
      • November 2003
      • 45

      #3
      Det jag kom o tänka på att man behöver så stora vattenbyten till vattensköldpaddorna, iaf när dem e stora och så bajsar ju vattensköldpaddorna enorma kockor iaf när dem är stora, så klarar ancistrusarna av det? Bakterie mängden är ju rätt så stor i vattensköldpadskar, så klarar dem av det?

      Det va lite av mina tankar...
      Linda

      Kommentar

      • Tecknat rules
        • January 2004
        • 18

        #4
        Jag provade att ha fiskar tillsammans med mina sköldpaddor, det tog ca 2 minuter innan de tagit tag i varsin ände i en slöjstjärt å slitit den i två delar. så jag tror inte sköldpaddor i firrar funkar särskilt bra ihop då de djävla djuren äter allt.
        110L: 1 st Gibbiceps, 3 st Skäggmunsmal, 2 st Elefantnosfisk, 4 st Praktbotia, 4 st Scalar, 4 st Fantomtetra, 4 st Indisk Glasmal.

        63,5 kvm: 1 st Pojkvän, 2 st Katter.

        Kommentar

        • LinK
          • April 2003
          • 385

          #5
          jag matar sköldpaddorna i en separat "burk".. hadde en albinoancistrus hos dem tills jag kom på att kalkhalten kanske va ör hög... de visade inte det minsta intresse för albinon.
          MvH
          Martin Sundholm

          "Bara för att jag har rätt betyder det inte att du har fel!"

          Kommentar

          Arbetssätt...