Ancistrus & Plecostomus tillsammans?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • EvaF
    • January 2004
    • 41

    Ancistrus & Plecostomus tillsammans?

    En när och kär släkting vill sååå gärna ge mig en (eller helst två) små pleco-bebisar (ca 1½ cm) som en bekant till henne odlat fram. Angenämt bekymmer kanske, men i vårt 63-liters har vi redan 1 ancistrus (ca 5 cm) och nu undrar jag: skulle någon av dem må dåligt av att bo tillsammans? Jag är fullt medveten om att de i längden blir alldeles för stora för 63 liter, men jag hoppas på ett större om ngt år, och det tar väl några år innan de blir ”monster” och måste flytta hemifrån… Tacksam för synpunkter!
    190 l sällskap
    6 Amanoräkor, 12 Kilfläcksrasbora,7 Neontetror, 2 Kardinaltetror, herr & fru Mussepiggplaty, herr & fru x 3 Korallplaty, Herr & fru Ancistrus med en massayngel, 2 kuhliis,2 botia striata,herr & fru Rosengurami
  • David B
    • December 2002
    • 507

    #2
    Borde inte vara några problem. Ancistrus har jag ingen erfarenhet av men har två stycken plecos och de är underbara malar som trots sin storlek är fredliga mot såväl växter som andra fiskar. Kan du bara ordna större kar åt dina fiskar i framtiden så ser jag inga problem i att ha ancistrus och plecos tillsammans. Temp och ph-värden för dem är ungefär samma och båda har svårighetsgrad 1 i Zoopets artbeskrivning.

    Lycka till.

    David B.

    Kommentar

    • Niina
      • April 2003
      • 229

      #3
      jag har båda i samma kar... det är bara ancistrus hanen som är lite irriterad på den när den kommer för nära hans "bo" men annars är det lugnt.

      Kommentar

      • EvaF
        • January 2004
        • 41

        #4
        Tack snälla! Era inlägg räcker för att jag definitivt ska tacka ja till den lilla plecon. Släktfriden räddad, barnen blir glada (alltid glada över nytillskott...) och ganska så kul tycker jag själv.
        190 l sällskap
        6 Amanoräkor, 12 Kilfläcksrasbora,7 Neontetror, 2 Kardinaltetror, herr & fru Mussepiggplaty, herr & fru x 3 Korallplaty, Herr & fru Ancistrus med en massayngel, 2 kuhliis,2 botia striata,herr & fru Rosengurami

        Kommentar

        Arbetssätt...