har nån erfarenhet an denna???????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dolken
    • February 2003
    • 605

    har nån erfarenhet an denna???????

    denna mal Peckoltia pulcher www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=333 har nån av er någon erfarenhet av denna?
    Jag tänkte skaffe en men jag vet ej så mycket om den förutom det som står här i zoopet men jag tänkte att kanske nån av er vet mer???


    inget akvarium längre har inte råd längre....
  • Mattias Andersson
    • March 2003
    • 826

    #2
    Väldigt bra algätare, kan ha "viloperioder", väldigt skygg och skitar ner väldigt mycket....

    Kommentar

    • dolken
      • February 2003
      • 605

      #3
      tack
      inget akvarium längre har inte råd längre....

      Kommentar

      • JE
        • January 2002
        • 719

        #4
        L-168 Dekeyseria pulcher bild rätt men fel namn i artregistret, max storlek ca 15-16 cm, förekomst både i Rio negro och Orinoco.
        Vuxna och könsmogna hannar får rödaktiga bröstfenor eller rättare sagt första bröstfenstrålen och längre odontoder (taggar) både på dessa och kroppen, även honorna blir taggiga. Mindre exemplar är nästintill omöjliga att könsbestämma.
        Föredrar sandbotten med flata stenar som den gräver hålor under och leker i, fäster rommen mot stenen "taket" och är inte så svårlekt om man väl fått tag på ett par även i vanligt vatten.
        Ändrar färg och mönster mycket snabbt beroende på underlaget och sinnesstämning likt en kameleont.
        Lämpligt foder är räkmix, cyklops, mygglarver och maltabletter, äter en del alger när de är mindre för att nästan helt sluta med det vid könsmogen ålder.

        Mvh Janne
        http://www.goc.se

        Kommentar

        Arbetssätt...