Albinomal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hekto
    • November 2003
    • 35

    Albinomal


    Hej
    Jag har en typ av pansarmal som är albino.
    Nu vill ju han/hon ha lite polare men hur vet jag vilken sort det
    är när den är albino ??

    En fråga till.
    Han/hon har svårt att hitta till maten. Jag matar bla med röda mygglarver..och dom hinner ju de andra fiskarna äta upp innan han hittar dit...är han blind också ?

    Vad tror ni ?
  • RightC
    • January 2004
    • 12

    #2
    Jag har sett många sånna pansarmalar i affärerna och där kallas dom vad jag har sett helt enkelt för corydoras albino.

    Det kan vara svårt för en del fiskar att komma till maten i tid då en del helt enkelt är snabbare än andra. Prova att först lösa upp mygglarverna i en kopp med vatten och häll i det i akvariet så att det sprider sig mer om du inte redan gör det vill säga.. Annars kan du ju alltid försöka att distrahera dom andra fiskarna med flingfoder uppe vid ytan.

    / Camilla

    Kommentar

    • MAX_Q
      • April 2002
      • 113

      #3
      Det är endra Aeneus eller paleteus som det är en albino vaiant på vet inte vilken som är vanligast men jag tror att det är Aenueus

      Max
      Uppdaterad!!! Info om mina akvarium finns i min profil

      Pease out!

      Kommentar

      • klara
        • September 2002
        • 1112

        #4
        Hekto: Köp tablettfoder som du sedan ger din pansarmal nattetid när lysrampen slocknat, då får den ha maten ifred. Det är troligen en Corydoras aeneus albino du har så köp ett gäng till så kommer den att trivas bättre.
        /Klara
        ------------------------
        Min hemsida
        Min zoon

        Kommentar

        • Poseidon
          • February 2003
          • 1255

          #5
          Ursprungligen skickat av MAX_Q
          Det är endra Aeneus eller paleteus som det är en albino vaiant på vet inte vilken som är vanligast men jag tror att det är Aenueus

          Max
          Ju det stämmer vanligast förekommande är det Corydoras Aeneus Albinos som säljs i affärerna.

          Corydoras Paleatus Albinos ä inte lika ofta förekommande skillnaden mellan dessa är att Paleatus är grövre/större en sin kusin Aeneus.

          Man måste alltid värdera allting efter ens egen uppfattning och kunskap.
          Ni gör som ni vill… Jag gör som jag vet...

          Ha en fortsatt trevligt akvaristisk-dag
          www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=78099

          Kommentar

          • Hekto
            • November 2003
            • 35

            #6
            Tack för hjälpen.

            Kommentar

            Arbetssätt...