Ancistrus ägg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Oscar A
    • January 2004
    • 9

    Ancistrus ägg

    Hej!

    Jag har ett yngelakvarium som jag har lagt över mina två ancistrusar i. Några dagar senare så låg det ca 20 ägg i grottan och hannen vaktade flitigt. Nu har det gått över 6 dygn sen äggen las. Och dom har inte kläckts än. Är det någon som vet om det är normalt? Äggen är gula och vad jag kan se så ser det ut att vara en liten röd fläck på nästan alla ägg. Ska det se ut så? Jag har haft mellan 23 och 25 grader i vattnet hela tiden.

    Tack på förhand!
    Oscar
  • gugges
    • May 2003
    • 893

    #2
    Det kommer! imrogon om jag inte minns fel

    sök på forumet om odling av ancistrus, Nanc har skrivit allt man kan tänkas veta om dessa och lek!

    Hoppas det går bra!
    Guardians Of Catfish - www.goc.se

    Kommentar

    • Oscar A
      • January 2004
      • 9

      #3
      Verkar som dom börjar kläckas nu. Blev lite orolig när det dröjde så länge.
      Oscar

      Kommentar

      • Tant Nancy
        • April 2002
        • 5407

        #4
        Gugges... undrar om det är möjligt :-)

        Oscar... jag tror att det där har med tempen att göra... jag har 26 grader och då kläcks de efter ca 4 dygn.... men nu har det ju fixat sig... Lycka till!!!!
        Det kan nog vara en idé att höja tempen lite försiktigt... jag har under mitt odlingsexperimenterande upptäckt att just vid 25-26 grader äter och växer ynglen bäst...
        Det där med 20 ägg är också intressant... jag tycker också att det brukar se ut som sisådär 20-50 ägg... men när ynglen kommer ut så brukar dom vara minst dubbelt så många... Har aldrig fattat hur det går till... förmodar att det handlar om synvillor...
        MvH
        Tant Nancy
        www.gladafisken.aqualogen.se
        Mitt fotogalleri
        Dagbok
        Min zoon

        Kommentar

        Arbetssätt...