Någon som har en Synodontis Polli?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andre
    • November 2003
    • 184

    Någon som har en Synodontis Polli?

    Förväxlas även ofta med Synodontis Petricola! Den brukar kallas för leopard malen ( ser ut att vara mycket snygg på bilder )
    Stämmer det att den endast blir max 10cm? Vad äter de?
    Länka gärna till en bra sida samt skriv egna erfarenheter!

    Är ute efter en kamrat till min Synodontis Petricola. :-)
  • mgrant
    • July 2003
    • 475

    #2
    Hej!
    Jag har en och jag måste säga att tråkigare fisk får du leta efter min sitter i en trädrot och trycker hela dagarna, på kvällen kan du se den ta en 5 sekunders simtur och sedan är det hem till roten igen. Jag skulle aldrig köpa denna tråkiga fisk igen, jag ska försöka ge bort den till en polare som just har skaffat ett akvarium så att han kan ha något att köra in sitt filter med men sedan tror jag nog att han skickar den till fiskhimlen. Enda fördelen med denna fisk är nog att den är typ omöjlig att ta död på, mina malawi och min kulfisk har gjort ett antal försök och inte lyckats trotts att de har bitit ordentligt verkar det som den har väldigt hårt skinn.
    Akvarium=300 L Pumpar=Fluval 304 + Aquaclear 404 med filterkammare.
    Fisk= 10 Malawi + 4 Glödbandstetror + 3 Blackmolly + 9 Malar.

    Kommentar

    • Patrik_växjö
      • July 2002
      • 2046

      #3
      mgrant: har den alltid gått ensam? Det står ju att den hålls bäts i en liten grupp på artbeskrivningen, kan ju vara ensamheten som gör den osäker och tråkig!?
      / Patrik /

      Kommentar

      • Andre
        • November 2003
        • 184

        #4
        Det är många malar som agerar på liknande sätt, tyvärr eller inte men spänningen finns där! Tror att VF ex kostar säkert 300-400kr så att det är nog synd att bara "släcka den".

        Hur stor är din Polli? Är den VF? Har du haft den länge?

        Jag behöver inte se den så ofta, till det har jag mina Ciklider som härjar som bara den! Har både Demasoni och Golden.

        Äter Polli alger? Vad matas de med?

        Kommentar

        • mgrant
          • July 2003
          • 475

          #5
          Vet inte om den är VF men jag tror inte det den kostade typ 100kr den är ca 10 cm och jag har haft den i ca 1 år jag har bara en av den sorten så det kanske beror på det(att den är tråkig) men det är ingen fisk som jag skulle rekomendera till någon.
          Akvarium=300 L Pumpar=Fluval 304 + Aquaclear 404 med filterkammare.
          Fisk= 10 Malawi + 4 Glödbandstetror + 3 Blackmolly + 9 Malar.

          Kommentar

          • mgrant
            • July 2003
            • 475

            #6
            Vet inte vad den äter men fet är den så något får den säkert i sig, skulle tro att den mest äter saker som ligget på bottet typ överbliven mat och alger. Den verkar böka runt i gruset och hittar väl något att äta inte för att jag någonsin sätt att den gör så men det är en gissning.
            Akvarium=300 L Pumpar=Fluval 304 + Aquaclear 404 med filterkammare.
            Fisk= 10 Malawi + 4 Glödbandstetror + 3 Blackmolly + 9 Malar.

            Kommentar

            • synodontis
              • January 2004
              • 4

              #7
              Hej Andre !
              Bästa stället att få tag på Synodontis-malar är vad jag vet i Södra Sandby hos Sandby Ciklid i skåne. De har en hel del olika Synodontis
              ,jag har själv beställt genom dem Synodontis angelicus-malar som jag väntar på
              MVH Richard

              Kommentar

              Arbetssätt...