Kombination Asiatisk redtail mal och jaguarer?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel Odell
    • November 2002
    • 1595

    #16
    predatoryfish.net
    cichlidmadness.com
    aqua-addiction.com
    aquatiqterrors.com
    fish r friend

    Kommentar

    • Daniel Odell
      • November 2002
      • 1595

      #17
      du är under gränsen då ditt kar bara är 170cm långt. Här är ett par citat från ett par trådar om Hemibagrus nemurus (Mystus) ... ta allt med en nypa salt, amerikaner gillar att överdriva:

      reknowned among aquarists as the world's most aggressive FW fish
      my cousin in China was attacked by one while swimming in a pond or whatever
      someone here had a i think 17" tsn with a 10" artc and the artc killed and ate the tsn........don't ask me how
      My ARTC has killed a larger cichlid and ate off all the flesh over the course of 2 days
      the only thing to survive out of 12 gold gouramis & 24 Asian RTC was 3 RTCs. Everything else was killed
      If you keep it with other fishes, the Asian Redtail will kill eat.
      Från Zoopets artbeskrivning:
      Denna ensling är en nattaktiv tålig mal som är aggressiv samtidigt som den är en utpräglad rovfisk som sätter i sig det mesta. Den kan enbart hållas ihop med rejält stora fiskar (lika stora som den själv) och då krävs ett större akvarium än vad som ovan anges.
      mine just reached 8 inches and to celebrate this he killed a 14" clarias and a 10 inch red devil
      go search and see just how many threads questioned about "what can live with asian red tailed cat".........the answer is nothing unless you have an absolutely huge tank/pond
      They've been seen killing tankmates by biting them in half, and just leaving the pieces lying around
      I have tried all sorts of tank mates in the past (I have kept two previously)..... Nothing works once the ARTC is past 12". In fact my last one removed the tail and the flesh of the caudal peduncle from my M. wykii. (the ARTC was 12", the wykii 14")
      fish r friend

      Kommentar

      • Ann-Louise
        • October 2002
        • 33

        #18
        ett kar på 200cm räcker inte alls till en redtail!
        Jag har sett en bild på en redtail som är mkt större än ett kar på 2 meter. Det finns andra malar än just redtail som är rovgiriga.

        Mvh Ola
        Ann-Louise

        Kommentar

        • Daniel Odell
          • November 2002
          • 1595

          #19
          ASIATISK! Red Tail. 65cm max och det är att ta i i överkant.

          "Vanliga" RTC är ju dödsasnäll men blir aldeles för stor istället.
          fish r friend

          Kommentar

          • kexet86
            • December 2003
            • 65

            #20
            Ok. Stort tack för svaren. Utförligt och allt.
            Har nog bestämmt mej nu att bara köra med en asiatisk redtail. Verkar inte funka med nå andra individer i karet. Denna fisk blir bara 65 cm ca.
            Den växer inte ur ett 700 liter+ kar.
            Gör den det är det något som min akvarieaffär får ta den till sig eftersom han tydligt har sagt åtskilliga gånger att den går att hålla i mitt kar.
            Alex

            Kommentar

            • Daniel Odell
              • November 2002
              • 1595

              #21
              lycka till! lite avis blir jag Släktet Bagridae är ju lätt ballaste malarna! ta en titt på den "äkta" asiatiska redtailmalen här: http://www.planetcatfish.com/catelog/bagridae/hemibagr/19_1.php
              fish r friend

              Kommentar

              • Peter1904
                • February 2003
                • 1079

                #22
                Kan inte förstå hur man kan tänka sig att ha en 65 centimetersfisk ifall man inte har ett monsterkar som är 2-2,5 meter långt och minst 1 meter brett. Standardkaren är väl bara 60 cm breda och att då ha en fisk som blir 65 cm tycker jag luktar djurplågeri.

                Simma rakt fram några kroppslängder för att lirka sig runt en tight U-sväng för att återigen simma 3 kropplängder och göra en ny tight U-sväng osv. Jag tycker inte att det är något värdigt liv för en fisk.

                Kommentar

                Arbetssätt...