Foder till ancistrus mal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TN
    • December 2003
    • 37

    Foder till ancistrus mal?

    Jag har precis köpt hem ett flertal Echinodorus plantor till mitt akvarium, men det vissade sig var ett misstag för mig men tydligen inte för mina ancistrus malar som gladeligen började smaska i sig plantorna
    Jag undrar om man kan ge dom något foder så dom inte käkar upp mina plantor?
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Dom föredrar förmodliugen svärdsplantor när dom väl fått smak på det. Jag var tvungen att välja mellan ancistrus och svärdsplantor, det blir nog du också tvungen.
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • Koma
      • May 2003
      • 189

      #3
      Jag matar mina 30+ Ancistrus med räkmix och tro det eller ej, det står en underbart fin, stor Echinodorus i mitten av karet.
      ¡Hasta la victoria siempre!

      Kommentar

      • Tropfrog
        • October 2002
        • 8078

        #4
        Problemet är inta att få dom att äta annat, problemet är att få dom att äta annat när dom redan fått smak på svärdsplantan.
        MVH
        Magnus
        min zoon

        Kommentar

        • Tant Nancy
          • April 2002
          • 5407

          #5
          Skulle tro att funkar det inte med räkmix, Zuccini eller ärtor så är det nog kört... Jag måste ha jätteäckliga svärdsplantor i mina kar, för till och med ynglen föredrar Vallnesiera i stället för svärdsplantor....
          MvH
          Tant Nancy
          www.gladafisken.aqualogen.se
          Mitt fotogalleri
          Dagbok
          Min zoon

          Kommentar

          • TN
            • December 2003
            • 37

            #6
            Tack för svaren men det var inte riktigt dom svaren jag vill höra.
            Nu blev det svårt!
            Ska kanske prova med lite grönsaker annars kanske jag får göra mig av med ancistrus malarna om det inte funkar.

            Kommentar

            • Tant Nancy
              • April 2002
              • 5407

              #7
              Hur stora är Ancistrusarna? Hos mig är det bara yngel och ungfiskar som äter växter, de vuxna är lata och äter gärna bekväm mat, som algtabletter. Om fiskarna är unga så kanske det löser sig med tiden...
              MvH
              Tant Nancy
              www.gladafisken.aqualogen.se
              Mitt fotogalleri
              Dagbok
              Min zoon

              Kommentar

              • TN
                • December 2003
                • 37

                #8
                Svar till Nanc:
                Jaså, jag tycker det mer har varit tvärtom, när ancistrus malarna är små ror det inte på det stora svärdsplantorna. Mina är 7-12cm och dom äter nästan rent bladen, framför allt den stora.

                Kommentar

                Arbetssätt...