ancistrus vs. groda

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • killimilli
    • November 2003
    • 98

    ancistrus vs. groda

    Jag har ett problem: Min ancistrus är så elak mot min klogroda, och jagar stackars "Frithioff" runt hela akvariet vid matning. Ancistrusen har inte hunnit bli så stor än så grodan kan fortfarande bita ifrån och få sig lite mat, men hur kommer detta att gå i framtiden när ancistrusen vuxit färdigt?

    Det är bara grodan som är utsatt av "terrorn" och det är bara vid matdags och det spelar ingen roll var i akvariet jag lagt maten.

    Är det någon annan som haft problem med aggresiva ancistrus malar? Bör kanske berätta att det är en hona, och jag har aldrig hört att de<font color="blue"></font id="blue"> ska vara aggresiva.
  • AnnikaW
    • August 2003
    • 343

    #2
    Min ancistrus (hane) är aggressiv mot alla fiskar som kommer fram till hans mat när han äter! Han gör snabba utfall, men följer inte efter fiskarna, utan fortsätter att äta.
    Hos mig är det inte ett problem, då de andra fiskarna faktiskt lär sig att hålla sig undan hans mat när han äter. :-)
    Pröva att mata på fler ställen samtidigt!

    Kommentar

    • Elana
      • April 2003
      • 239

      #3
      Min ancistrus hona är fruktansvärt aggresiv mot mina pansarmalar och när jag tvingades flytta henne till ett annat akvarium så hade hon ihjäl den lilla ancistruspojken som bodde där. Kort sagt så ger hon sig på allt som är mindre än hon själv är. Samtidigt så har jag en annan acistrus ( en stor hane) som är hur gullig och rar som helst ( förutom mot den elaka honan ). Pansarmalarna får dela mat med honom, neontetrorna nyper honom i skägget, men han bara sitter under sin rot och doftar på algerna.
      Det kanske är skillnad på tempratment mellan de olika ancisturarterna?
      Mvh
      Elana
      Även de som är oönskade behöver ett kärleksfullt hem. Att ge någon en andra chans kan vara det viktigaste man någonsin gör.

      Kommentar

      • killimilli
        • November 2003
        • 98

        #4
        Ok, så detär allstå fullt normalt, jaja, synd om grodan bara...
        Men jag får ta och dela upp maten då, och se om det blir bättre!

        Kommentar

        • Ola paul
          • March 2003
          • 432

          #5
          Testa att möblera om lite i karet.
          Mata på fler ställen som AnnikaW säger.

          Mvh Ola
          Ola Lindeberg.
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75527

          Kommentar

          • killimilli
            • November 2003
            • 98

            #6
            Jag kanske ska prova och möblera om lite då, tack för hjälpen!

            Kommentar

            Arbetssätt...