Ang ancistrus och växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cattis
    • May 2003
    • 115

    Ang ancistrus och växter

    Är det fullkomligt hopplöst att ha en laddning ancistrusyngel (ca 40 st) i ett växtakvarium? Det är det enda akvariet jag kan ha dem i tills de är stora nog att säljas (deras tidigare yngelakvarium har åkt ut på grund av platsbrist), men akvariet får bara plats i hallen och därför vill jag inte att det ser ut som ett riktigt yngelakvarium utan växter med bara någon rot i. Jag matar ynglen varannan dag med algtabletter, och maten är aldrig slut dagen därpå utan jag får plocka upp den. Är det då någon risk att det äter upp växterna om de ändå är mätta?
    Cattis
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Det kan gå om du bara undviker bredbladiga växter. Vilka växter som funkar eller inte kan vara svårt att säga, men anubias äter dom i vilket fall inte av.
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • Tant Nancy
      • April 2002
      • 5407

      #3
      Ta upp de växter du är riktigt rädd om... De käkar sällan upp en hel växt helt, utan de får dem bara att se skamfilade ut efter ett tag. Jag har alltid växter till mina yngel, eftersom de gillar att gömma sig bland bladen och självklart att suga på dem. Jag har Vallnesiera, Anubais och Svärdsplantor hos mina och de har överlevt ännu, har bara fått plocka bort en del blad ibland...
      MvH
      Tant Nancy
      www.gladafisken.aqualogen.se
      Mitt fotogalleri
      Dagbok
      Min zoon

      Kommentar

      Arbetssätt...