Erfarenheter av L264

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel Odell
    • November 2002
    • 1595

    Erfarenheter av L264

    Jag tar tacksamt emot erfarenheter och lite skötselråd av L264 (http://www.planetcatfish.com/catelog/loricari/leporaca/230_f.htm)

    Jag har aldrig hållt "exotiska" L-malar förut och har bara erfarenhet av vanlga ancistrusen. Men de senaste veckorna har jag börjar intresera mig för några av de mer ovanliga L-malarna så när jag såg den här juvelen i butiken så föll jag pladask. Jag har läst det lilla som står på planetcatfish och tycker mig första att den vill ha både vegetabilier och kött. Problemet är att han är väldans skygg och jag ser honom inte på nätterna heller. Hur ser jag till att han är mätt och belåten och trivs med tillvaron.

    Jag tycker mig absolut ha träffat jackpot i L-mals-världen när jag fann denna L264.
    fish r friend
  • JE
    • January 2002
    • 719

    #2
    Efter ett tag så kommer den fram när det vankas mat, inte riktigt lika skygg som många andra malar som stickor så fort det faller en skugga in i karet. Det är en riktig allätare och äter det mesta men trivs bäst med fryst mysis, artemia, skalade räkor och ibland någon mussla, varvas med räkmix och maltabletter. En fördel till som de har är att hade du sniglar i karet innan så är de snart borta.
    Trivs bättre i lugnare vatten och gillar att böka i gruset/sanden vilket märks när de blivit lite större.

    Mvh Janne
    http://www.goc.se

    Kommentar

    • Daniel Odell
      • November 2002
      • 1595

      #3
      Tackar!
      fish r friend

      Kommentar

      • anli
        • October 2002
        • 654

        #4
        Har du provat med en skaplig bit grön squash?
        De brukar gilla skalet, och kommer fram om inte förr så när det skymmer.
        Jag har två 12V 5 watts lampor monterade i rampen som lyser någon timme efter de ordinarie. Då brukar de blygaste våga sig fram.
        Anders Lindersson
        Anders Akvariesida

        Kommentar

        Arbetssätt...