Hur är det att ha Pimelodus pictus med Skalare, silverhaj, metallpansarmal, gibbiceps och siamesisk algätare?
Pimelodus pictus
Kollaps
X
-
Pictusen brukar ligga på 59-100.- i alla fall i de butiker jag sett dem. Med de fiskar du beskriver bör det gå utmärkt såvida inte pansarmalarna är för små och pictusen för stor. Tetror är ingen idé att ens fundera på. Min pictus satte i sig 10 Nättetror på 2 veckor// Magnus
Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hundKommentar
-
Nättetran är ju i minsta laget även för skalarna.Pictusen kostar 125kr/st här i min lokala butik, är det orimligt? Alternativet är att åka till Akvarieleasing och det skulle kosta ca 50 spänn bara i bensin.
540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växterKommentar
-
Det beror ju på storleken på malen, men det är inte på något sätt orimligt. Vad som är rimligt bestämmer du. För min del låter det inte orimligt i alla fall. Personligen skulle jag aldrig betala ett öre för ex. pirayor, medans en del tycker att de är värda en hel del!
// Magnus
Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hundKommentar
-
vart bor du? du kan få mina 2 för 100:- jag håller på å tömmer karen i väntan på mina fiskar från usa.
oj åkersberga ser jag! jag bor i vallentuna, intreserad? de trivs bättre i större grupp än 2 har jag märkt.fish r friendKommentar
-
mina två slåss jämt. de ser verkligen balla ut när de spänner ut sina spröt rakt upp och åt sidorna och drabbar samman.fish r friendKommentar
-
AH! Min pictus-mal gav jag bort då den for runt helt krontokig tillsammans med betydligt lugnare fiskar...dålig kunskap där jag vet hmmmmm. Synd, snygg fisk o skicklig jägare då den fick högvärdigt foder (mina 10 st. koppartetror).
Tror den kostade 70:- svenska pengar. Jag ville ej heller ha den i mitt 540 för att den var så "ditchig" o nervig.
Men visst var den imponerande med sina tömmar o färgteckning (hajlik) : )
R.I.PKar:540 l.
10 st. corydoras paleatus albinos.
4 st. corydoras adolfoi.
22 st. kejsartetror.
2 st. dvärggurami.
2 st. nanochromis transvestitus.
5 st. mix-scalare.
3 st. ancistrus malar (varav en sk. "hifin").
1 st. clown pleco.
1 st. rot. hexenwels(RIP).Kommentar
-
Bara att gratulera isåfall...undrar ifall det var min pictus som var så stirrig...med tanke på att mina albinpansarmalar verkar mer eller mindre blinda/klumpiga så hade det blivit rena "flipperspels" effekten i mitt kar kanske...he he.
Annars jäkligt grandios fisk !
Har nu ;
10 st. albino pansarmalar.
22 st. kejsartetror.
5 st. scalare (varav 2 st. lite större).
1 st. ancistrus dolichopterus (heter så?).
1 st. ancistrus "hifin".
1 st. clown pleco (peckoltia vittata?)
2 st. dvärggurami.
+växter.
Kar:540 l.
10 st. corydoras paleatus albinos.
4 st. corydoras adolfoi.
22 st. kejsartetror.
2 st. dvärggurami.
2 st. nanochromis transvestitus.
5 st. mix-scalare.
3 st. ancistrus malar (varav en sk. "hifin").
1 st. clown pleco.
1 st. rot. hexenwels(RIP).Kommentar
Kommentar