Erfarenheter av affären "Amazon Akvarium"?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kgroenhoej
    • August 2002
    • 13

    #61
    Hej Micke,

    Tillykke med fiskene - jeg glæder mig til at se billeder af dem på din meget fine web-side.

    fyi: den rödprickiga LDA31 (som egentlig hedder Panaqolus Albomaculatus) bliver også kaldet Panaqolus sp. "Galaxias" som også kaldes L204a. Forvirret? :-)
    Hvis du ser billederne af LDA31 på PlanetCatfish, så kan du sikkert forstå hvorfor det er forvirrende (billederende er nemlig ligeså forvirrende :-)

    -Klaus

    Kommentar

    • Michael Legnér
      • January 2002
      • 467

      #62
      <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
      ...
      fyi: den rödprickiga LDA31 (som egentlig hedder Panaqolus Albomaculatus) bliver også kaldet Panaqolus sp. "Galaxias" som også kaldes L204a. Forvirret? :-)
      ...
      <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

      Jag vet en "Galaxias" som är mörbrun med vit eller beige prickar; är det den du menar?

      Tar du några nya bilder på dina fiskar, speciellt L204:orna? Vad har du för utrustning? Du tar väldigt bra bilder så jag undrar om du lyckas använda blixt på något sätt?

      /Micke

      Mina akvarium...
      /Micke
      Mitt akvarium

      Kommentar

      • kgroenhoej
        • August 2002
        • 13

        #63
        <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>Jag vet en "Galaxias" som är mörbrun med vit eller beige prickar; är det den du menar?<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote> Nej, prøv at se nogle af billederne på: http://www.planetcatfish.com/ilibrar...qolu/732_f.htm
        <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote> Tar du några nya bilder på dina fiskar, speciellt L204:orna? Vad har du för utrustning? Du tar väldigt bra bilder så jag undrar om du lyckas använda blixt på något sätt?<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>Bilderne er taget med et kamera som jeg lånte - et olympus C-2020Z. Jeg vil ikke anbefale det.
        Og ja, jeg använda blixt på næsten alle billederne.

        -Klaus

        Kommentar

        • Michael Legnér
          • January 2002
          • 467

          #64
          <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
          <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>Jag vet en "Galaxias" som är mörbrun med vit eller beige prickar; är det den du menar?<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote> Nej, prøv at se nogle af billederne på: http://www.planetcatfish.com/ilibrar...qolu/732_f.htm
          <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

          Den längst ner till höger ser ut som min. Har inte sett till några utdragna stjärtfenor som de andra bilderna har.

          /Micke

          Mina akvarium...
          /Micke
          Mitt akvarium

          Kommentar

          • Michael Legnér
            • January 2002
            • 467

            #65
            Kjell, det här med att [url] ibland ingår i forumkoderna och ibland inte är lite påfrestande.

            /Micke

            Mina akvarium...
            /Micke
            Mitt akvarium

            Kommentar

            • black_parkas
              • March 2002
              • 18

              #66
              Hej!

              Ville bara lägga in ett inlägg.

              Oftast när man har kontakt med butiker och privatpersoner så brukar man få ett första intryck.

              Mitt intryck av Amazon Akvarium är väl aningens skamfilat...

              Nej men seriöst.
              Jag har fått ett smått oseriöst intryck.
              Bilder på hemsidan som är stulna.

              Har haft mailkontakt med Farid och haft minst sagt problem med att få respons på det jag skriver.

              Jag skulle mer än gärna åka till Karlstad och kika på butiken och snacka med Farid och se vad det är för en djuping.
              Men nu är det 40 mil bort... tror jag...

              Men som sagt.
              Något oseriöst är det intryck jag fått.

              Oförtjänt eller ej, det återstår att se!


              Johan

              Kommentar

              • Hata kaviar
                • October 2002
                • 23

                #67
                Tjena Micke och Klaus!

                Mycket fina bilder ni har på era malar, jag blev speciellt imponerad av "flash Plecon" panaqolus sp. L204 heter den verkligen så?

                Orsaken till att jag frågar är att jag blev sugen på att köpa sådana, Tacksam för information om storlek och födsloval.

                Jag blev så sugen att det förmodligen får bli en liten tripp till karlstad framöver.

                mvh

                Kalle

                Kommentar

                • Karon
                  • January 2002
                  • 3170

                  #68
                  Det lämpliga i att olovligen använda bilder kan ju diskuteras, men fiskarna blir ju iofs inte sämre av det.

                  Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

                  Kommentar

                  • kgroenhoej
                    • August 2002
                    • 13

                    #69
                    Hej Kalle,
                    <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>"flash Plecon" panaqolus sp. L204 heter den verkligen så?<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>Nej, den hedder faktisk ikke noget endnu - den er ubeskrevet.
                    Det nærmeste den har af navn er: L204 (DATZ 03/1996), men som så mange gange før, så opfinder exportørerne/importørerne specielle navne, så fiskene er nemmere at sælge.
                    L204 er dog uden tvivl en lille Panaque sp., deraf Panaqolus.
                    Det mest kendte kaldenavn for L204 er nok Flash;
                    Aqualog kalder L204 for Panque sp. "Peru" eller "Small line Peru-Panaque".

                    -Klaus

                    Kommentar

                    Arbetssätt...