Aggressiv Ancistrus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • weggse
    • January 2015
    • 11

    Aggressiv Ancistrus?

    Min Ancistrus som jag har tillsammans med 2 slöjstjärtar i ett 100 liters kar har under den senaste månaden fått ett väldigt aggressivt beteende. Han har en "döskalle" i mitten av akvariet som han titt som tätt skjuter ut ifrån med full fart när någon av slöjstjärtarna blir för närgångna. Har två andra kar med Ancistrus i och även haft tidigare men aldrig sätt detta beteende. Någon som har någon erfarenhet av det? Det är ju inget som påverkar slöjstjärtarna direkt och det är rätt underhållande. Men min fråga är väl om det är något vanligt? Eller om min mal har revir/aggressions problem :P
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    #2
    Det är helt enkelt hans revir, och en del äldre hanar kan bli riktigt griniga. En del bryr sig inte alls.
    Möjligen så längtar han efter ett par honor så han kan locka in någon i sin döskalle så att han får lite yngel att vakta.
    Men jag tvivlar att hans tjurighet försvinner även om han får en hona att leka med.
    Ibland så blir Ancistrusar helt enkelt gamla griniga gubbar!

    Kommentar

    • weggse
      • January 2015
      • 11

      #3
      Haha jaha, ja han har ju ingen vidare konkurrens om skallen så där kan han la få sura en aktivare och därmed synligare mal säger man ju inte nej till Tack för svar!

      Kommentar

      • Jesper Broman
        • November 2012
        • 3445

        #4
        Haha, inget att tacka för

        Kommentar

        Arbetssätt...