"minirocka"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #16
    Ja, det var ju en blandning som troligen tagit en ände med förskräckelse...
    Ofta kan man se på fiskarna hur de har det naturligt där de kommer från, platta fiskar och som Sewellior kraftig sugmun har de det säkert väldigt strömt i naturen. Även deras ryckiga simsätt skriver under detta...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #17
      De där fenorna, som gör att de ibland kallas rocka, är väl ombildade till sugkoppar, om jag har fattat rätt
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • stefanr72
        • November 2010
        • 1026

        #18
        Ursprungligen postat av Shepard
        De där fenorna, som gör att de ibland kallas rocka, är väl ombildade till sugkoppar, om jag har fattat rätt
        Det stämmer bra det!

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #19
          Ursprungligen postat av stefanr72
          Det stämmer bra det!
          Så de använder fenorna att suga sig fast med, snarare än en sugmun, som sugmalar har
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Rebah
            • January 2012
            • 410

            #20
            ..vilket också gör att de är galet jobbiga att håva upp när de väl sitter på en plan yta, att fånga tex kuhliiålar är lätt i jämförelse Men roliga små typer med intressant beteende är de.
            "The trees move... do you not see it?"

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              #21
              Ursprungligen postat av ansjo
              Ja, det var ju en blandning som troligen tagit en ände med förskräckelse...
              Ofta kan man se på fiskarna hur de har det naturligt där de kommer från, platta fiskar och som Sewellior kraftig sugmun har de det säkert väldigt strömt i naturen. Även deras ryckiga simsätt skriver under detta...
              Tack för den informationen . Skojade förstås angående malawisarna, fast det förstod du väl

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #22
                Jodå, det hajade jag nog
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                Arbetssätt...