Zebra malar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eldstjärt
    • November 2014
    • 48

    Zebra malar

    Är på jakt efter en mal som blir max 20cm. Har fastnat för Zebra malen riktigt läcker Dock fanns den inte där jag bor och det skulle kosta 2500 :- att beställa en :/ Ngn runt Jönköpingstrakten som har en till salu eller kanske vet ngn som säljer? Tar gärna emot tips på andra malar som ser liknande ut.

    Klicka på bilden för större version

Namn: img-6420c.jpg
Visningar: 1
Storlek: 51,1 KB
ID: 2185124
  • jozi81
    • January 2011
    • 917

    #2
    Zebra malar

    L134, l066.
    Senast redigerad av jozi81; 20 November 2014, 16:15. Anledning: f

    Kommentar

    • Eldstjärt
      • November 2014
      • 48

      #3
      Ursprungligen postat av jozi81
      L134, l066.
      Tackar! Dom såg riktigt trevliga ut Ska höra med DM samt rilo om dom kan beställa en till mig.

      Kommentar

      • Likan
        • April 2012
        • 2611

        #4
        Zebran är ingen vidare nybörjarmal. Speciellt inte med tanke på vad det kostar. Men som Jozi skrev så har du två fina enklare alternativ. som dessutom är lätta att hitta lite varstans. Skickar med en bild på min L066.

        Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1416500614.175223.jpg
Visningar: 1
Storlek: 296,5 KB
ID: 2164765
        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

        Kommentar

        • Eldstjärt
          • November 2014
          • 48

          #5
          Ursprungligen postat av Likan
          Zebran är ingen vidare nybörjarmal. Speciellt inte med tanke på vad det kostar. Men som Jozi skrev så har du två fina enklare alternativ. som dessutom är lätta att hitta lite varstans. Skickar med en bild på min L066.

          [ATTACH]72667[/ATTACH]
          WoW! Den där va ju döläcker Ne precis skulle inte va så kul om man köpte en mal för 2,5k som dog etc :/

          Kommentar

          • HWH
            • March 2013
            • 2310

            #6
            Vi köpte 4 eller 6 och alla var döda inom en vecka, så man ska ha råd att inte ge upp hobbyn om man har den oturen.

            Det finns ju massor av fina randiga malar. Kan rekommendera 134an, den överlever allt.
            /Helena,
            Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

            Kommentar

            • Eldstjärt
              • November 2014
              • 48

              #7
              Ursprungligen postat av HWH
              Vi köpte 4 eller 6 och alla var döda inom en vecka, så man ska ha råd att inte ge upp hobbyn om man har den oturen.

              Det finns ju massor av fina randiga malar. Kan rekommendera 134an, den överlever allt.
              Ajdå tråkigt :/ Tack så 134:an e lite tåligare än 066:an?

              Kommentar

              • Likan
                • April 2012
                • 2611

                #8
                Vad jag hört så är de väldigt likvärdiga och trevliga att ha att göra med.
                450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                Kommentar

                • Henrik_A
                  • August 2010
                  • 146

                  #9
                  Om du gillar L46 men tycker det är för dyrt så titta efter L098, L173, L236, L250, L260 en del L333 kan också vara riktigt fina, alla tillhör hypancistrus.

                  Kommentar

                  • jozi81
                    • January 2011
                    • 917

                    #10
                    Ursprungligen postat av Henrik_A
                    Om du gillar L46 men tycker det är för dyrt så titta efter L098, L173, L236, L250, L260 en del L333 kan också vara riktigt fina, alla tillhör hypancistrus.
                    Hittar du en L250 så köp... Man har väl fångat 6 eller 8 stycken som försvann till Japan, någon har väl sålts inom det landet och då för summor du kan köpa ALLA l46or i Sverige för

                    Kommentar

                    • Eldstjärt
                      • November 2014
                      • 48

                      #11
                      Rilo hade precis fått in några L052 malar idag så köpte en Ngn som vet lite mer info? Finns tydligen inte här på zoopet Kostade 95 spänn! Tror ni hen blir fin som vuxen?

                      Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0081_zpse2f0786f.jpg
Visningar: 1
Storlek: 67,4 KB
ID: 2164785

                      Kommentar

                      • admin
                        Christian Alfredsson

                        • November 2004
                        • 11218

                        #12
                        Fota ett bra artfoto på malen och skicka till Kjell så finns den snart på Zoopet ;-)
                        Christian Alfredsson
                        Tekniskt ansvarig Zoopet

                        Kommentar

                        • ettfettbranamn
                          • December 2010
                          • 3424

                          #13
                          Ursprungligen postat av jozi81
                          Hittar du en L250 så köp... Man har väl fångat 6 eller 8 stycken som försvann till Japan, någon har väl sålts inom det landet och då för summor du kan köpa ALLA l46or i Sverige för
                          7st i Belgien tror jag för att klyva hår.. De är så ovanliga att de används som nigeria-brev.. tror inte de har ett pris.. Då pratar vi vakter, vapen och väskor som ska byta ägare hahaha..

                          Inte för att dryga men ändå rolig rekommendation.. Som att rekommendera steve mcqueens' jaguar e-type till någon som "letar en lite sportigare bil"..
                          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                          Normaliseringsprocessen..
                          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            #14
                            Nog för att den är snygg http://www.planetcatfish.com/common/...pecies_id=1634 Men tycker det börjar likna fars när man tar så'na fantasisummor för en fisk, vare sig den är ovanlig eller inte. Och ett så'nt pris uppmuntrar ju bara smuggling och rovfiske.

                            Nej, även om jag känner att visst hade det varit kul att lägga vantarna på några L046 och försöka odla, så är jag ändå rätt nöjd med mina Hypancistrus sp. L028, som jag fått lek av. Kanske inte riktigt lika iögonenfallande som sina släktingar L046 och L250, men fin på sitt sätt http://www.planetcatfish.com/common/...?species_id=10
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Henrik_A
                              • August 2010
                              • 146

                              #15
                              Bra att någon är vaken!
                              Jag som drömde, L399 var det jag menade.

                              Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.


                              L250 står något om 8st sen om det stämmer det är en annan femma.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...