Otocinclus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Miss Duse
    • May 2013
    • 9

    Otocinclus

    Jag håller på att starta upp ett litet 20L akvarium. Har fått tips på att Otocinclus skulle vara en bra mal att ha. Bör man ha fler av samma art eller trivs den själv?
    Catwoman
    www.jambosomali.blogspot.se
    20L katt-TV
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    #2
    Tyvärr är 20 liter alldeles för liten för alla maltyper. Så det krävs minimum 45 liter om du tänker dig bottenlevande fiskar.
    Däremot kan du ju med fördel ha räkor i ett 20 liters.
    Vill du ha fiskar så satsa på någon Killis eller mikrorasbora eller galaxyrasbora. Men du får släppa malarna.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • HeidiH
      • October 2014
      • 629

      #3
      Ottosar är en stimfisk och vill vara flera. De är inte lämpliga för så pass litet som 20 liter. Men räkor är spännande!

      Kommentar

      • Miss Duse
        • May 2013
        • 9

        #4
        Tack så mycket för svar! De sa något helt annat i djuraffären. De tyckte jag kunde ha en och att det gick i 20L. Litar mer på era kunskaper. Det får bli räkor. Killis hittade jag inte i någon av våra två djuraffärer. Lite osäker på vart man får tag på dem bara. Däremot fanns minirasboror. Så det kanske blir sådana. Fast jag tycker Killis är snyggare.
        Catwoman
        www.jambosomali.blogspot.se
        20L katt-TV

        Kommentar

        • blaze1337
          • July 2014
          • 646

          #5
          Ursprungligen postat av Miss Duse
          Tack så mycket för svar! De sa något helt annat i djuraffären. De tyckte jag kunde ha en och att det gick i 20L. Litar mer på era kunskaper. Det får bli räkor. Killis hittade jag inte i någon av våra två djuraffärer. Lite osäker på vart man får tag på dem bara. Däremot fanns minirasboror. Så det kanske blir sådana. Fast jag tycker Killis är snyggare.
          då tycker jag du fortsätter söka tills du hittar killis lika bra o köpa något man är nöjd med på en gång , sök lite längre så kommer du säkert hitta , kan du ej fråga djuraffärerna om dem kan beställa hem några killis till dig ? brukar gå. lycka till

          Kommentar

          • HeidiH
            • October 2014
            • 629

            #6
            Skulle också gärna prova killis! Tror att det är kul!

            Kommentar

            • bagheera
              • November 2012
              • 41

              #7
              Killis är ganska kul mest för att dem är så ovanliga. Min hovleverantör av killi fiskar är akvariehobby i Uppsala. Dem är, för utom rävarna här på forumet, den största källan till fiskar och information om dem!

              Kommentar

              Arbetssätt...