Corydoras

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • limaan
    • December 2011
    • 212

    Corydoras

    Har ett 54 liters akvarium som jag bl.a vill ha corydoras i (har ingen erfarenhet av dem). Jag har tittat på flera olika och fastnat för venezuleanus, atropersonatus, duplicareus. Är någon av dem lättare än de andra?
    Brukar det vara stor skillnad på pris mellan dem?
    Mvh Linda "Drömmer om ett stort akvarium!!" Men just nu har jag ett 54 liter och 60 liter.
    Följ mig i projekttråden Akvarievrån
    http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=156501
  • Likan
    • April 2012
    • 2611

    #2
    http://fisklista.akvarielagret.se/?q...ras+&fish_list[supplier_id]=&commit=S%C3%B6k

    Där kan du kolla och se. Priser kan ju skiljas stort från den listan ändå. Men alltid något att gå efter.
    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

    Kommentar

    • limaan
      • December 2011
      • 212

      #3
      Tack! Det var en väldigt bra länk Nu får jag iallafall ett hum om hur mycket de kan kosta. Men just Venezuleanus hittade jag inte. Är den väldigt ovanlig tro.
      Mvh Linda "Drömmer om ett stort akvarium!!" Men just nu har jag ett 54 liter och 60 liter.
      Följ mig i projekttråden Akvarievrån
      http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=156501

      Kommentar

      • jajje
        • January 2012
        • 3

        #4
        Hoppas det är ok att jag lånar tråden lite.
        Hur könsbestämmer man Corydoras?
        Sitter med ett några aeneus, paleatus och panda.

        mvh

        EDIT Hittade bra förklaring hur man könsbestämmer Corydoras

        This is a subject that keeps cropping up time and again so I thought I would make this a sticky for all to check out before asking the question.

        1. Body.
        Generally females grow to a larger size than males.

        2. Body.
        Females when in good condition are plumper than males. When viewed from above the widest point of a females body is at a point level with or slightly to the rear of the ventral fin spines. In males the widest point is level with or slightly behind the pectoral fin spines.

        3. Fins.
        The ventral fins of the males tends to be more elongate and pointed, where as in females they are fan shaped and rounded. This feature can vary from species to species and in some cases there will be no visible difference.

        There are some species where the dorsal and pectoral fins are greatly extended in the males.

        4. Colour.
        Although colour is not a dimorphic feature in all species there are a number of species where colour is the major difference, this is mainly within the so called "elegans" group and some members of the genus Scleromystax, (S. barbatus, S. kronei etc).

        5. Secondary dimorphism
        There are a small number of species that have a permanent secondary dimorphic feature, this is in the form of cheek odontodes (bristles). These species are, S. barbatus, S. kronei, C112, C113, C. geoffroy & C. macropterus.

        Males of the so called curved or saddle snouted species also display seasonal secondary dimorphism in the form of extended growths of odontodes on the pectoral fin spines, although these are evident in both sexes to a greater or lesser degree, it is during the breeding season that the males become extended and bushy.
        HÄR är originalet


        Mvh
        Senast redigerad av jajje; 14 April 2013, 15:19.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av limaan
          Tack! Det var en väldigt bra länk Nu får jag iallafall ett hum om hur mycket de kan kosta. Men just Venezuleanus hittade jag inte. Är den väldigt ovanlig tro.
          Den finns ju med i Zoopets artregister http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1496&SOK=1 men de kan variera en del i färgerna.
          Den är inte så väldigt ovanlig
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...