Hur gamla är äggen med svans?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rexon@
    • August 2002
    • 578

    Hur gamla är äggen med svans?

    Hej, jag har försökt att få mina guldancistrus att leka, eftersom den ena av 2 honor är jättetjock. Hanen har putsat i sitt blomfat och jag har kikat in för att se om han inte redan hade något där. Idag kikade jag in och ser 2 ägg med svansar som hoppar omkring.
    Hur gamla kan dem vara undrar jag nu? Temperaturen i karet är ca 26-28 grader. Det verkar som om det ialla fall inte är den tjocka honan som lekt, kan hon gå sådär tjock, eller rättare sagt bred, ett tag till eller mår hon sämre på grund av det?
  • reily
    • April 2002
    • 98

    #2
    Hej
    De brukar ta ca fem dagar innan äggen kläcks och sen runt fem dagar till med gulesäck, så mellan fem och tio dagar alltså. Honan kan gå tjock rätt länge, jag trodde min hadde fått bukvattensot första gången när hon bara blev tjockare och tjockare(senaste gången hon la ägg fyllde hon hela grottan och var mager som en pinne efteråt...)
    Fast min hona blir inte bred utan tjock så bukhuden blir spänd som en ballong.
    Förresten så såg jag dit tidigare inlägg och mitt par ser ut likadant, honan rosa och hanen vackert gul, och det har de varit sen de var små.

    Mvh Rickard

    Kommentar

    • Rexon@
      • August 2002
      • 578

      #3
      Hejsan! Okej, jag kan tänka mig att mina ägg med svansar är runt 5 dagar eller något, några har råkat komma ut ur grottan, men det är väldigt svårt för dem att ta sig fram.
      Jag hoppas dem överlever, i karet går bara ancistrus och kuhlin.

      Kommentar

      Arbetssätt...