Ancistrus sp. albino?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peckoltia
    • October 2010
    • 7

    Ancistrus sp. albino?

    Jag blir konfunderad för när jag kollar i forumet på Ancistrus sp. albino så är det en guldancistrus ??

    Har en vit albino i karet en stor hona hittar henne inte just nu men det finns ingen gul anstrykning alls på henne inte ens på nosen hon är alltså helt utan pigment, vad kallar man då henne för något, är hon ovanlig då eller, hon är ju tydligen ingen albino fast hon har röda ögon????

    Kan någon bena upp detta åt mej tack då det finns riktiga albino hon är lika vit som en pansarmal i albinovariant

    Jag kan försöka fota henne när hon behagar komma fram.
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    De gula med röda ögon är albinos, men kallas i butikerna ofta för guldancistrus, det låter väl mer exklusivt Helt vita med röda ögon är också albino, men har nog aldrig sett nå´n helt vit albinoancistrus, tror det har lite att göra med fodret, de får nog ofta foder med en del färg i, som gör att de blir gula.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Peckoltia
      • October 2010
      • 7

      #3
      Hmmm, då borde min gula hanne blivit vit han med vid det här laget och det är han inte han är mera guldgul rätt mörk i färgen. den vita honan jag har var vit redan i butiken där jag hittade henne, sen hittade jag ingen vit hanne till henne så det blev denna guldhanne.
      Har letat ett bra tag efter en vit albinohanne men inte funnit någon bara ljusgula, köpte 3 små så bleka som möjligt men de är ljust gula, jag tycker att de vita albinona är snyggare därför fortsätter jag att leta.

      Finns en kille här i Göteborg som har en slöjhanne som är i princip vit men jag gillar inte framodlade långa slöjfenor på någon fisk och jag är rädd att han skulle ge yngel med slöjfenor.

      Min vita hona hittade jag på Herkules Zoo.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Tja, de flesta är nog lite gula, oavsett foder, helt vita har jag nog som sagt aldrig sett. Men graden av gul färg kan nog även vara individuell. Minns när jag hade lämnat in några kullar gula svartögda ancistrusungar i butiken, och de jag lämnade in sist var betydligt gulare än de som gått i butiken ett tag.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Peckoltia
          • October 2010
          • 7

          #5
          Tycker ändå att de borde delas upp i 2 olika albinos en med gul pigment och en utan pigment tycker inte att det är samma sak liksom, det är som med undulater det finns både vita och gula med röda ögon, båda är albino men den gula bär på färgpigment för gult?

          Hittade en bild på min hona men den är allt annat än bra, hon är inte helt vit då hon har en brun fläck över vänster öga, dessutom är det alger på glaset men den får duga.

          Varför går det inte att ladda upp bilder direkt på forumet för, måste man vara guldmedlem för att kunna göra det?







          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Har nog aldrig sett en så blek albinoancistrus, dessutom verkar den ju ha en pigmentfläck vid ögat/nosen, så den ser inte ut att vara helalbino.

            Ja, du måste vara guldmedlem för att kunna lägga upp bilder.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Peckoltia
              • October 2010
              • 7

              #7
              Albino är hon i alla fall och det finns flera man får upp om man googlar, jag skrev att hon har en brun fläck vid ögat men hon har albinoögon, tycker denna är mycket läckrare än de där gula faktiskt och om man ska hålla dem riktigt gula får man ju en fejkad firre med då man måste använda färgfoder. Den starkt gula färgen är ju inte äkta vara om du förstår hur jag menar

              Jag tänker inte bli guldmedlem då jag inte är inne här så ofta det är inte värt att betala medlemsavgift då.

              Kommentar

              Arbetssätt...