Villka slags pansarmalar/corydoras har ni?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dr.Dork
    • December 2012
    • 263

    Sv: Villka slags pansarmalar/corydoras har ni?

    Ursprungligen postat av Einarsson
    Är Sterbai giftig? Eller farlig på någots ätt? Har jag fått för mig att jag läst. Jag har funderat på att skaffa en eller två sorter till så man får lite blandning. Har ju bara trilieatueusaeuas nu.
    Jag har hört att de har giftiga taggar, dock inte farliga. Däremot ska det göra förbannat ont.
    Men jag kan ha hört fel!

    Kommentar

    • lofstrog
      • November 2009
      • 989

      Villka slags pansarmalar/corydoras har ni?

      Ursprungligen postat av Dr.Dork
      Jag har hört att de har giftiga taggar, dock inte farliga. Däremot ska det göra förbannat ont.
      Men jag kan ha hört fel!
      Alla pansarmalar är lite giftiga. De har gift i bröstfenorna. Sticker du dig så märker du det Svullnad och domningar runt stället där du stuckit dig. Ger med sig oftast efter ett par timmar.

      Med vänlig hälsning,
      Roger
      Discus for life

      Kommentar

      • lofstrog
        • November 2009
        • 989

        Villka slags pansarmalar/corydoras har ni?

        Ursprungligen postat av solis
        Fina pansarmalar, kul att du satte in lite kort på dom då blir det roligare för folk att titta i tråden och så får man lite tips på olika pansarmalar med
        Kul att du gillar mina foton. Kanske inte de bästa men bilder livar alltid upp trådar

        Har ett par sorter till men det är inte lätt att få hyfsade bilder på dem.
        Discus for life

        Kommentar

        • Einarsson
          • May 2012
          • 2956

          Jag må vara lite sjuk i huvet nu men jag blev jävligt sugen på att testa hur det känns, bara för att bekräfta om det är så, låter ju lite häftigt.

          Vad har de detta gift till i verkligheten? Logiska är väl att det hindrar större fiskar från att äta dom men har de redan hamnat i munnen är det väl redan för sent?
          350L Diskus

          Kommentar

          • solis
            • July 2008
            • 5064

            Sätt in dom när du lyckas att ta några, och jag tycker dina bilder var jättefina
            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

            Kommentar

            • lofstrog
              • November 2009
              • 989

              Villka slags pansarmalar/corydoras har ni?

              Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1364222722.818530.jpg
Visningar: 1
Storlek: 116,7 KB
ID: 2146799
              18st Corydoras lite blandade sorter men i ganska lika färger som går som testpiloter i mitt nya 375 liters kar.

              Corydoras sterbai(till vänster)
              Corydoras sodalis(i mitten längst fram)
              Corydoras schwartzi(till höger)
              Discus for life

              Kommentar

              Arbetssätt...