Men jag tror inte du får problem alls med ditt ph och Moskitrasboran. Med en mycket långsam inkoppning så tror jag inte du får problem. Har du inte för avsikt att få dem leka så klara de ofta ett något bredare spann i ph än vad som står. I varje fall enligt min erfarenhet.
otocinclus frågor
Kollaps
X
-
-
Men jag tror inte du får problem alls med ditt ph och Moskitrasboran. Med en mycket långsam inkoppning så tror jag inte du får problem. Har du inte för avsikt att få dem leka så klara de ofta ett något bredare spann i ph än vad som står. I varje fall enligt min erfarenhet.Vad brukar de kosta och finns de i djuraffären?
Kommentar
-
Nu när jag senast var i djuraffären hade de märkt om karet med otocinclusar i och nu stod det "Otocicnlus macrospilus" och enligt denna sida http://www.seriouslyfish.com/species...s-macrospilus/ så behöver de endast 12.5 liter. Då kan det ju knappast vara ett problem att flytta in ett litet gäng sådana i mitt 35 liters när det har varit igång ett tag till?Kommentar
-
Nu gör ju du som du villOm du litar på rasbeskrivningen så kan du ju ha dem
Vad jag märker är att de flesta i mitt stim såsom den du ser på bilden i ett tidigare svar är just Otocinclus Macrospilus. Så mitt stim är faktiskt en mix av Vittae och Macrospilus. Oops. Men i affären har de gått som samma. Ja där ser man. Men hur som helst är det en jättemysig fisk.Kommentar
-
Oj så jobbigt det blev nu...jag som typ bestämt mig för att statsa på snäckor ist så kommer den infon som säger att de klarar sig ändå och kan trivasmen hur vet man om de märker dem rätt i djuraffären? och bluewing, du som har blandat
är det nån skillnad i storlek mellan Vittae och Macrospilus som gör att de sistnämda klarar färre antal liter än de förstnämda?
Kommentar
-
otocinclus frågor
Vittae är större. Den andra kallas ju Dvärgotocinclus. Sedan har den lilla som en fläck vad roten av stjärtfenan. Du ser den i artregistret eller på min bild.Kommentar
-
har ju fastnat för rasbora också, frågan är om det blir för trångt i karet med räkorna, rasbora, ottisar och potshorn....och om räkorna vågar visa sig med så många andra invånare.....Kommentar
-
Om du tänker på Otocinclus så är det helt riskfritt.Kommentar
Kommentar