Ancistrus yngel....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miimon
    • January 2003
    • 50

    Ancistrus yngel....

    Kom hem från jobbet, det ringde i telefonen och när man står där å pratar och kollar mot akvariet vad får man då se....
    Jo små ancistrus yngel som satt på rutan. Slängde på luren för att rädda de två stackarna från slöjstjärtarna.... Fann bara två, resten antags vara upp ätna. Då kom jag på frågan...

    Hur många yngel får ansistrus på ett ungefär?

    Fortsätter leta för att se om någon mer har överlevt.

  • miimon
    • January 2003
    • 50

    #2
    Uppdatering fann 4 st till eller var det 5 har inte riktigt koll längre.. Men har rotat igen om större delen av akvariet nu så.. Fann ett ensamnt platy yngel oxå nu börjar yngel buren bli full.... 3-platy och 6 ancistrus (efter räkning)

    Kommentar

    • wiiken
      • March 2003
      • 62

      #3
      Har haft ca 900 st ancistrus som jag fött upp och sålt... alla från 1 hane & 3 honor... Har haft dom isär under en tid nu, hade inte plats för fler yngel : ) Men för ett tag sen så provade jag att sätta dom i samma kar igen, och igår kunde jag plocka ut ca 80 små yngel...
      Dom gör inget annat än leker hela tiden verkar det som!
      540l. 4st Herichtys Pearsei + 1 Guldsöm-par + 2st Vieja Maculicauda + 1st 37cm Gibbiceps + 4st cromobothia macracanthus + LDA016

      200l.. L316 + L046:or

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=73732

      Kommentar

      • shpend
        • August 2002
        • 2010

        #4
        hej
        jag har en hanne och en hona massor av rötter sen har ja platy blackmolly och 2 st kopparbarb.
        hur lång tid tra de mellan varje gång domlägger ägg?

        Kommentar

        • Koma
          • May 2003
          • 189

          #5
          En normal kull Ancistrus dolichopterus kan vara 40-70 yngel.
          ¡Hasta la victoria siempre!

          Kommentar

          • Spooler
            • May 2003
            • 86

            #6
            har letat efter min stora hanne i flera dagar utan att hitta honom men fick syn på något som fladdrade under en sten =)
            lös in med en ficklampa och där inne fanns det en hel drös med yngel =)
            hur stora är ynglena när dom föds ??
            mina ligger runt 15mm med stjärtfenan.
            hur gamla kan dom vara då ca:?
            1*245 sköldpaddor, 1*165 salt, 1*120 sött, 1*110 sött, 1*98 sött, 10*60 sött, 1*19 sött och mer kommer nog =)

            Kommentar

            Arbetssätt...