Ancistrus Lek akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jakob.S
    • July 2011
    • 43

    Ancistrus Lek akvarium

    Hejsan! jag har nu byggt ett 100L akvarium åt mina ancistrus vill få dem att leka,jag undrar hur man ska dela in dem? 1 hona 2 hanar? 2honor 2hanar? jag har 2st honor som är runt 15 cm och 2 hanar 15cm,och en stor.


    Mycket tacksam för hjälp
    530L Påfågelciklider
    320L Malawi/Mal kar
    5st 100L Guppy/Barber
    1st 100L Malar
  • malawijanne
    • October 2006
    • 504

    #2
    En hanne och 2 honor funkar bra, köp gärna en lerkruka och vänd den upp och och gör ett tillräckligt stort hål så att malarna kan ta sig in i krukan, mata med räkmix, det funkar för mig.Lägger ut en bild på hur det ser ut, det är 85 liters balja som drivs enbart med luft, det går lite firefish yngel där också, på grund utav platsbrist.Janne


    malawi.forum24.se
    Bifogade filer
    Senast redigerad av malawijanne; 10 September 2011, 09:55.

    Kommentar

    • Jakob.S
      • July 2011
      • 43

      #3
      Ursprungligen postat av malawijanne
      En hanne och 2 honor funkar bra, köp gärna en lerkruka och vänd den upp och och gör ett tillräckligt stort hål så att malarna kan ta sig in i krukan, mata med räkmix, det funkar för mig.Lägger ut en bild på hur det ser ut, det är 85 liters balja som drivs enbart med luft, det går lite firefish yngel där också, på grund utav platsbrist.Janne


      malawi.forum24.se
      Tackar för svaret
      530L Påfågelciklider
      320L Malawi/Mal kar
      5st 100L Guppy/Barber
      1st 100L Malar

      Kommentar

      • Jakob.S
        • July 2011
        • 43

        #4
        Jag glömde fråga,om man kan slänga i lite fisk eller ska malarna gå själva i karet?
        530L Påfågelciklider
        320L Malawi/Mal kar
        5st 100L Guppy/Barber
        1st 100L Malar

        Kommentar

        • malawijanne
          • October 2006
          • 504

          #5
          Nu kan jag bara svarar vad som gäller malawiciklider, dom käkar upp malynglen, men det kanske går att stoppa i någon annan fisk, det vet jag inget om.Janne


          malawi.forum24.se

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Det går bra att ha annan fisk i karet, men har den fisken stora munnar lär de försöka sig på att få sig ett malyngel till lunch.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            Arbetssätt...