Ancistrus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Huggew
    • February 2003
    • 247

    Ancistrus

    Jag har 2 stycken i ett 112 l kar och dom börjar hålla riktigt snyggt hur ofta kan/skall man mata med tex gröna ärter?

    Dom är storm förtjusta i ärter, skall även prova med gurka mm.

    Gurka, skalar man dom och sedan lägger i bitar av själva "köttet" eller tar man mer?

    MAH
    Magnus
    och till alla er som älskar mig, Lyllos er/Grynet
  • Holgersson
    • January 2003
    • 177

    #2
    Hej!

    Nån gång i veckan brukar jag ge extrakost. Gör man det för ofta städar de ju inte lika bra. Det som mina sistrar verkar gilla mest är brysselkål, köp djupfryst och tina i ett glas vatten tills de sjunker och lägg dem sen i karet. Dagen efter tar du upp de små rester av bind väv (eller vad det heter).

    Mvh Andreas

    Kommentar

    • Koma
      • May 2003
      • 189

      #3
      Jag tycker du skall mata dem flitigt. Mata med mat som andra fiskar i akvariet också äter. Om de får varierad kost växer de mycket snabbare, trivs bättre och håller rent bättre. Prova att mata dagligen med räkmix.

      Räkmix gör du lätt så här:
      Mixa med stavmixer ihop 1 kg ärtor med 0.5 kg räkor, ha i en äggvita, lägg i plastpåsar, stryk ut till en 0.5 cm tunn massa och frys in. Överkurs är att blanda i vitaminer och/eller byta ut en del av ärtorna mot spenat eller en del av räkorna mot torsk/sej-block.
      ¡Hasta la victoria siempre!

      Kommentar

      Arbetssätt...