L114 eller L025?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    L114 eller L025?

    I "min" affär har han en del L-malar, bl.a en "cactus" som jag förmodar är en Pseudacanthicus. Han kallar den L114, om jag minns rätt. Nå´n så´n finns inte i zoopets artbeskrivningar, däremot finns det en som ser ut ungefär så, och kallas "cactus" men L-numret är L025. Har den två nummer (L114 och L025) som t.ex Glyptoperichthys joselimaianus (L001 och L022), eller har han fått sina L-nummer crossed?
    Senast redigerad av Shepard; 05 February 2011, 16:15.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • DaRe

    • June 2009
    • 2227

    #2
    L114 kallas också Leopard Cactus Pleco
    Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.


    Jag har tre småttingar
    Checking out...

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Ja, där är den nog Den blir inte lika stor som L025 verkar det som?
      Bifogade filer
      Senast redigerad av Shepard; 05 February 2011, 17:41.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • jockesthlm
        • February 2011
        • 29

        #4
        snygg är den i allafall

        Kommentar

        • Kevin_III
          • April 2010
          • 100

          #5
          O så den finns när jag såg en video på en mal som hette L114 så blev jag "Den ska jag bara ha" så jag åkte till en djur affär och ville beställa denna men efter någon vecka så ringde affären och frågade om jag skrivit fel numer och Latinskt namn sedan sa dom att en mal vid detta namn inte existerade överhuvudtaget men jag antar att den finns (Nu blev man intresserad igen hehe)

          vet ni om den går o ha med alla fiskar? tyckte det stod på PlanetCatfish att den helst ska vara med stora Påfåglar? men skulle det också gå bra med 2 st i ett 250L akvarium med två andra L-malar som blir ca 24 cm?? mvh

          Kommentar

          • wiffe
            • February 2011
            • 14

            #6
            Den heter L 114 och har själv en just nu köpte nog första -96 och det är en liten skygging i början sen kommer den fram mer när den blir större... Är en snäll L-mal som går bra ihop med all fisk.. men att få tag i den är nog inte det lättaste idag vad jag hört.. inga problem med 2 till i en 250 balja bara städa oftare eller i med fler pumpar för att få i så mkt L-malar som möjligt brukar ha 8-10 st åt gången...

            Mvh Wiffe
            Cayman 110 scenic - Trendy .. Gäddciklider o L-Malar..

            Kommentar

            • Kevin_III
              • April 2010
              • 100

              #7
              Ursprungligen postat av wiffe
              Den heter L 114 och har själv en just nu köpte nog första -96 och det är en liten skygging i början sen kommer den fram mer när den blir större... Är en snäll L-mal som går bra ihop med all fisk.. men att få tag i den är nog inte det lättaste idag vad jag hört.. inga problem med 2 till i en 250 balja bara städa oftare eller i med fler pumpar för att få i så mkt L-malar som möjligt brukar ha 8-10 st åt gången...

              Mvh Wiffe
              ok tack för det bra svaret om det var mig du menade o skriva till hehe ska tänka på det med städandet och pumparna så klart innan jag skaffar 2 sådana MVH

              Kommentar

              Arbetssätt...