Julii / trilineatus (?)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roosterboy
    • September 2010
    • 1094

    #16
    jaha ^^
    menmen, om nu 2 kunniga människor tittat på mina bilder och säger att det är trilineatus så är det så då ^^
    Bara så jag vet vad jag ska köpa sen, när jag utökar min grupp : >
    All we are, we are.

    Kommentar

    • jenmad
      • March 2009
      • 579

      #17
      Hej!
      Efter att ha läst den här tråden och kikat på mina c.julii (kan de inte sitta stilla nån gång??? ) var jag rätt säker på att jag har trilineatus istället - det gör ju inget, de är söta ändå. Men så hittade jag det här på http://www.planetcatfish.com/catelog...species_id=378

      Telling them apart without locality information is actually quite hard as some C. trilineatus can show the spotted head pattern traditionally associated solely with C. julii, C. julii appears also to have a shorter horizontal mid body stripe not reaching half way along the body.

      Nån som blev klokare nu?

      Hälsningar
      Jennifer

      Kommentar

      • Mumin
        • October 2007
        • 3837

        #18
        Ja, om den är prickig och inte mönstrad på huvudet kan det vara en trilineatus i alla fall. Julii kan också ha den svarta horisontella linjen kortare, den når inte ens halvvägs längs kroppen.
        Om Davis Sands säger att hans foto föreställer julii så kan vi lugnt lita på att den gör det! Han är guru på corys.
        För mycket är inte nog!
        Jag VILL ha en Elefantofon!!

        Kommentar

        • jenmad
          • March 2009
          • 579

          #19
          Ja, mina är ju helt klart trilineatus. Ska gå till affären på måndag och tala om det - få se om de tror mig!

          Hälsningar
          Jennifer

          Kommentar

          • Mumin
            • October 2007
            • 3837

            #20
            Den prickiga trilineatus i jenmads länk ovan har ändå de distinkta tre linjerna längs kroppen.
            Jag har äkta julii också, men de är otroligt blyga, ska se om jag får någon bra bild.
            För mycket är inte nog!
            Jag VILL ha en Elefantofon!!

            Kommentar

            • roosterboy
              • September 2010
              • 1094

              #21
              så trilineatus KAN vara prickiga, men juliis kan INTE vara mönstrade?
              Hajar jag rätt? ^^
              All we are, we are.

              Kommentar

              • keen-eyed
                • January 2009
                • 409

                #22
                Ursprungligen postat av Mumin
                Den prickiga trilineatus i jenmads länk ovan har ändå de distinkta tre linjerna längs kroppen.
                Jag har äkta julii också, men de är otroligt blyga, ska se om jag får någon bra bild.
                När jag klickar på länken i jenmads inlägg kommer iaf jag till artbeskrivningen för Corydoras julii på planetcatfish..
                &

                Kommentar

                • Mumin
                  • October 2007
                  • 3837

                  #23
                  Ja, så tolkar jag texten på länken.
                  För mycket är inte nog!
                  Jag VILL ha en Elefantofon!!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...