Mat till L114

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #16
    Ursprungligen postat av Runsten
    men Pseudacanthicu sp. kan jag inte hitta nån info om då? Är det för goldmedl kanske... ska fixa det ikväll
    Den finns ingen artbeskrivning på L114, men som jag skrev ovan så gäller ungefär samma som för leopardus så läs den.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #17
      Ursprungligen postat av Runsten
      :-)
      Så den äter brockoli med?
      De flesta fiskar äter det mesta oavsett om det är bra för dom eller inte (varför skulle de vara smartare än vi människor).
      Men den är som sagt en carnivor art och bör därför i huvudsak ges "köttfoder" som fryst foder kompletterat med maltabletter som är avsedda för carnivora arter
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Runsten
        • January 2011
        • 95

        #18
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        De flesta fiskar äter det mesta oavsett om det är bra för dom eller inte (varför skulle de vara smartare än vi människor).
        Men den är som sagt en carnivor art och bör därför i huvudsak ges "köttfoder" som fryst foder kompletterat med maltabletter som är avsedda för carnivora arter
        Känns inge bra det här...
        Om jag nu inte har gett min mal annat än vad den kan hitta i akvariet, tabletterna Wafer och en del röda mygglarver som blev uppätna av kardinaltetrorna innan någon annan fisk kom i närheten. Detta är alltså vad den har kunnat få i sin mun sen den 18 december då vi köpte den. Hur hungrig eller rättare sagt, hur undernärd är den? Är det fara för fiskens hälsa? eller rent av livshotande??
        //Kristina
        260L, 25L

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #19
          Ursprungligen postat av Runsten
          Känns inge bra det här...
          Om jag nu inte har gett min mal annat än vad den kan hitta i akvariet, tabletterna Wafer och en del röda mygglarver som blev uppätna av kardinaltetrorna innan någon annan fisk kom i närheten. Detta är alltså vad den har kunnat få i sin mun sen den 18 december då vi köpte den. Hur hungrig eller rättare sagt, hur undernärd är den? Är det fara för fiskens hälsa? eller rent av livshotande??
          Nja det vet man inte - men carnivora arter brukar var betydligt tåligare för felmatning än vad herbivora arter är.
          Men röda myggen är ju OK ur den synpunkten, men se till att skaffa tabletter som är avsedda för carnivora arter (t.ex. för Corydoras).
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...