Lämplig L-mal 60L?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RRR
    • March 2010
    • 26

    Lämplig L-mal 60L?

    Hej!
    Har ett 60L akvarium med ett par kakadua-ciklider och några platys, men funderar lite på att införskaffa någon typ av L-mal. Har väldigt dålig koll på storlekar osv så undrar mest om det finns någon passande som skulle funka bra med dagens invånare? Vill nog ha nån lite roligare än Ancistrus..

    Tack på förhand!
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    #2
    Otocinclus eller parotocinclus är nog de enda l-malar jag skulle släppa ner i ett 60L akvarium faktiskt.
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Samt Hypoptopomatinae och Nannoptopoma
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • RRR
        • March 2010
        • 26

        #4
        Okej, jo jag vill inte ha nån som är för stor.. Har tidigare faktiskt varit inne på just otoclinclus men la ner den tanken då jag hörde att man ska ha minst 5 då de är stimfiskar, gäller detsamma med de övriga 3 ni listat?

        Kommentar

        • Marnat
          • November 2009
          • 2012

          #5
          parotocinclus är inte riktigt lika beroende av ett stim som otocinclus men å andra sidan kan du ju kolla på de mindre otocinlcus arterna, tex oto. macrospilus och oto. cocama (ganska dyr) de kan du lätt ha ett stim på 4-5 individer enligt mig.
          \\54L Apistos//
          \\234L SA//
          MVH Marcus

          Kommentar

          Arbetssätt...