Är alla mi na malar ancistrus fast de är så olika i färgen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • regicide
    • May 2010
    • 113

    Är alla mi na malar ancistrus fast de är så olika i färgen?

    Har tre malar i akvariumet. Två är mindre och köptes som ancistrus dessa har nu börjat få en rad med "skägg" men ingen av dem har upp på nosen som min stora hanne har, är det då honor eller är de av annan art? Går det ha tre hannar i samma kar i såfall? Den stora hannen är närmast svart dessutom och de mindre är ljusare och blir ännu ljusare marmorerat över hela kroppen när det ex är mat, hur kommer detta sig?


    Stora hannen

    De små som förmodligen också är hannar, eller?
    liten 1
    liten 2
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Alla är vanlig ancistrus, ja. Den vackra prickigheten blir mer gråspräcklighet när de blir äldre.
    "Liten 2" är antagligen en hane, "Liten 1" är fortfarande för liten för att avgöra men det kan vara en hona.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • regicide
      • May 2010
      • 113

      #3
      Ursprungligen postat av Azur
      Alla är vanlig ancistrus, ja. Den vackra prickigheten blir mer gråspräcklighet när de blir äldre.
      "Liten 2" är antagligen en hane, "Liten 1" är fortfarande för liten för att avgöra men det kan vara en hona.

      vad tråkig, jag som hade hoppats på förökning Kan ju hoppas på den sista då... om det nu skulle vara så att alla tre är hannar hur blir det då med revir? Har märkt att de två små redan nu jagar varandra endel men det kanske inte är bråk utan bara på skoj? Eller hur är malar

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Ancistrus är revirhävdande men brukar inte skada varandra, det blir mest buffande och puffande.
        Skaffar du en hona får du säkert förökning, ancistrusar brukar inte vara nödbedda direkt.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        Arbetssätt...