antricus malar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaskeN
    • May 2010
    • 76

    antricus malar

    Hej, fick en kull yngel för ca 1.5 månad sen, ynglena har mått bra inga problem, har haft 0% död av fisk senaste 2 mån. har inte gjort något specielt senaste dagarna, men nu har alla antricus yngel stendött.... ligger upp och ner på botten. men alla andra fiskar mår fine, men blev lite orolig och gjorde ett vatten byte idag. + kolla alla värden och dem ligger bra.

    Nån som vet varför dem kan ha dött? dem har sätt väldigt smala ut, trotts matning med algtabletter och nersänkt foder.
    540L Tanganyika 250L Malawi.
    160L Malawi Yngel 112L ancistrus yngel
    30L Yngel 20L Yngel
  • Christerhedberg
    • August 2008
    • 624

    #2
    Hm, konstigt att bara dom dog då. Åt dom någonting av det du matade med då?

    Kommentar

    • DaskeN
      • May 2010
      • 76

      #3
      Ursprungligen postat av Christerhedberg
      Hm, konstigt att bara dom dog då. Åt dom någonting av det du matade med då?
      Japp det gjorde dem
      540L Tanganyika 250L Malawi.
      160L Malawi Yngel 112L ancistrus yngel
      30L Yngel 20L Yngel

      Kommentar

      • kanelbullen
        • May 2010
        • 34

        #4
        samma sak har hänt med min ancistrus mal.
        den har varit jättepigg och happy.
        men den har blivit mer och mer mager nu på sistonde, har lagt över den i en hink och matat med både algtabletter och fiskmat, men han vill inte äta.

        och han har ätit maten innan.
        men nu verkar han så slö och vill inte längre äta
        han är typ döende!
        men dom andra två ancistrusmalarna mår jättebra och simmar runt!

        hjälp.

        och en till sak. vi har försökt "putta" lite på han, med en slags plast pinne, och han känns väldigt hård och torr. ska han vara det?

        Kommentar

        • Constantine
          • September 2009
          • 431

          #5
          Samma sak hände mig med min andra kull, ett par dagar var alla yngel döda från den andra kullen men de lite äldre mår hur bra som helst i samma kar
          450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
          170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

          Kommentar

          • Oskar Ahlner
            • August 2010
            • 90

            #6
            Hej!

            Tråkigt att höra att ynglen dog. Men jag har en fråga till er/andra gällande levande yngel; Vad gör ni med er ancistrus samt övriga yngel när de växer till sig? Finns det möjlighet att sälja dessa till t.ex. djutaffärer om man inte har plats?

            Tackar

            Oskar

            Kommentar

            • Oskar Ahlner
              • August 2010
              • 90

              #7
              Någon?

              Kommentar

              • Constantine
                • September 2009
                • 431

                #8
                jag brukar ge bort mina yngel till min lokala zoo butik mot lite fiskmat, det är bara att fråga runt du kan även få en slant för dem
                450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
                170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

                Kommentar

                Arbetssätt...