Antricus Yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Constantine
    • September 2009
    • 431

    Antricus Yngel

    Jahap.

    För ca 3 veckor sen fick jag ett par Ancistrus som jag tänkte odla, sagt och gjort...det gick väl ca 1 ½ vecka eller nåt innan de första rommen var lagda

    Dum som jag var så tog jag bort hanen från mitt yngel kar när jag trodde att rommen hade blivit uppätna eftersom jag inte såg några yngel men bara efter någon dag insåg jag mitt misstag då det krylla med yngel runt snäckan som rommen var lagda i.

    nu till min fråga, när kan jag börja mata ynglen för att jag vill inte slänga i mat i onödan, rommen kläcktes troligen natten mellan 6 och 7 juli så det har gått ca 1 vecka nu och deras gulsäck har försvunnit.

    Men jag har läst lite olika saker när det gäller matningen, på vissa sidor står det att man ska börja mata dem så fort gulsäcken är borta och på andra står det efter 2 - 3 veckor.

    Någon som vill upplysa mig..

    Tackar !
    Senast redigerad av Constantine; 12 July 2010, 16:00.
    450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
    170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel
  • Auratusen
    • March 2010
    • 874

    #2
    när gulesäcken har försvunnit kan du börja mata dom med någon algtablett.

    Kommentar

    • Constantine
      • September 2009
      • 431

      #3
      tänkte väl nästan det...la ner en bit gurka och då blev det liv på den när de väl förstod att det var mat
      450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
      170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

      Kommentar

      • doppingen
        • April 2008
        • 1079

        #4
        tänk bara på att gurka är inte mycket till mat, innehåller ju 98%vatten
        MammaMia

        Kommentar

        • Constantine
          • September 2009
          • 431

          #5
          jo jag vet, jag har även lagt i en algtablett.
          450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
          170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

          Kommentar

          • Constantine
            • September 2009
            • 431

            #6
            Okej liten updatering ...


            22st Yngel blev det denna gång, tog en stund att räkna dem men men.....äter fin fint gör de också, hoppas de klarar sig utan sin far nu bara hehe
            450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
            170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

            Kommentar

            Arbetssätt...